MotoPlus 01 - 2024
TOON GROEN EN ZIJN HARLEY-DAVIDSON WLC MIJN TROTS Zo’n beetje elk boutje en schroefje van de ’49 WLC is los geweest. Toon bracht zelfs de metrische draad terug naar de originele UN-draad. MIJN TROTS MOTOPLUS 89 Twee-en-een-half jaar duurde de restauratie, maar inmiddels gaat de WLC de weg weer op. Rijden met handen en voeten, aldus de eigenaar. om het achterwiel eruit te kunnen halen, maar bij deze hadden ze dat dichtgelast en dat hoort niet. Het spatbord heb ik weer helemaal origi neel gemaakt. Niet dat ik zo’n purist ben die alles honderd procent origineel wil hebben hoor, maar ik wil toch wel zo dicht mogelijk bij het origineel blijven. Zo heb ik op verschillende plaatsen de originele UN-draad hersteld, daar hadden ze een gewone metrische draad van gemaakt. Ook hadden ze vaak Europese M12 of M10 boutjes gebruikt, dat heb ik eveneens teruggebracht naar origineel. Alle draden, boutjes, kabels en dergelijke heb ik nagekeken en waar nodig gerepareerd. Eigenlijk is de krukas het enige dat ik niet uit elkaar heb gehaald, die heb ik alleen op het oog gecontroleerd. Een heidens karwei alles bij elkaar, maar ook machtig mooi om te doen. Al met al ben ik er zo’n twee-en- een-half jaar mee bezig geweest, maar sinds dit voorjaar is ’ie klaar en ga ik er ook weer mee op pad. Dat is nog wel een dingetje trouwens, je hebt echt handen en voeten nodig om er mee te rijden!” n
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3