MotoPlus 01 - 2024

CONCEPTVERGELIJKING 5 SPORTIEVE TOERMOTOREN UIT 3 GENERATIES 42 MOTOPLUS CONCEPT VERGELIJKING BMW R1250RS Ducati SuperSport 950 S Honda VFR750F Kawasaki Ninja 1000SX Triumph Sprint ST 1050 MOTOR Bouwwijze tweecilinder-boxer­ motor 90° tweecilinder V-motor 90° viercilinder V-motor viercilinder lijnmotor driecilinder lijnmotor Boring x slag 102,5 x 76,0 mm 94,0 x 67,5 mm 70,0 x 48,6 mm 77,0 x 56,0 mm 79,0 x 71,4 mm Cilinderinhoud 1.254 cc 937 cc 748 cc 1.043 cc 1.050 cc Compressie 12,5 : 1 12,6 : 1 11,0 : 1 11,8 : 1 12,0 : 1 Injectie 2x Ø 52 mm 2x Ø 53 mm 4x Ø 34 mm 4x Ø 38 mm 3x Ø 46 mm Koppeling natte multiplaat (met remkoppelbegrenzer) natte multiplaat (met remkoppelbegrenzer) natte multiplaat natte multiplaat (met remkoppelbegrenzer) natte multiplaat Max. vermogen* 100,0 kW (136 pk) bij 7.750 tpm 81,0 kW (110 pk) bij 9.000 tpm 72,0 kW (98 pk) bij 8.000 tpm 104,5 kW (142 pk) bij 10.000 tpm 92,0 kW (125 pk) bij 9.100 tpm Max. koppel* 143 Nm bij 6.250 tpm 93 Nm bij 6.500 tpm 73 Nm bij 8.000 tpm 111 Nm bij 8.000 tpm 104 Nm bij 5.000 tpm Geluid in stand 90 dB(A) 93 dB(A) 87 dB(A) 90 dB(A) 96 dB(A) RIJWIELGEDEELTE Frame Brugframe van stalen buis stalen vakwerkframe, motor dragend gedeelte aluminium brugframe aluminium ruggen­ graatframe aluminium brugframe Voorvork upside-down, Ø 45 mm upside-down, Ø 43 mm telescoop, Ø 41 mm upside-down, Ø 41 mm telescoop, Ø 43 mm Stuurdemper ja – – – – Remmen v/a Ø 320/276 mm Ø 320/245 mm Ø 296/256 mm Ø 300/250 mm Ø 320/255 mm Hulpsystemen bochten-ABS, tractie­ controle bochten-ABS, tractie­ controle – bochten-ABS, tractie­ controle ABS Wielen 3.50 x 17; 5.50 x 17 3.50 x 17; 5.50 x 17 3.50 x 17; 5.00 x 17 3.50 x 17; 6.00 x 17 3.50 x 17; 5.50 x 17 Banden 120/70 ZR17; 180/55 ZR17 120/70 ZR17; 180/55 ZR17 120/70 ZR17; 170/60 ZR17 120/70 ZR17; 190/50 ZR17 120/70 ZR17; 180/55 ZR17 Banden in test Michelin Road 5 GT Pirelli Rosso III 'D' Continental Sport­ Attack 2 Bridgestone S22 'G' Metzeler Roadtec 01 SE MATEN EN GEWICHTEN Wielbasis 1.530 mm 1.478 mm 1.470 mm 1.440 mm 1.457 mm Balhoofdhoek 62,3° 66,0° 64,0° 66,0° 66,0° Naloop 111 mm 91 mm 99 mm 98 mm 90 mm Veerweg v/a 140/140 mm 130/144 mm 130/130 mm 120/144 mm 127/120 mm Zithoogte 1 820 mm 820 mm 790 mm 835 mm 815 mm Rijklaar gewicht volgetankt 1 255 kg 215 kg 239 kg 235 kg 257 kg Laadvermogen 1 205 kg 213 kg 190 kg 195 kg 199 kg Tankinhoud 18,0 liter 16,0 liter 21,0 liter 19,0 liter 21,0 liter Onderhoudsinterval 10.000 km 15.000 km 6.000 km 12.000 km 10.000 km Prijs NL € 18.800,- € 21.190,- f 25.495,- (1995) € 16.849,- € 13.990,- (2005) Prijs B € 16.640,- € 18.390,- n.b. € 15.249,- n.b. Prijs testmotor € 23.928,- 2 € 22.502,- 3 f 25.495,- (1995) € 17.758,- 4 € 13.990,- (2005) *Fabrieksopgave; 1 MotoPlus-metingen; 2 incl. Dynamic-pakket bestaande uit Schakelassistent Pro, MSR, Dynamic ESA en rijmodus Pro; zijkoffers; Comfort-pakket bestaande uit Keyless Ride, RDC, handvatverwarming, verchroomde uitlaatbochten en navigatie; Tour-pakket bestaande uit cruise control, middenbok, navigatievoorbereiding en kofferhouders; 3 incl. zijkoffers; 4 incl. zijkoffers MOTOPLUS-METINGEN Topsnelheid* 228 km/uur 240 km/uur 239 km/uur 249 km/uur 260 km/uur Acceleratie 0-100 km/uur 3,3 sec 3,4 sec 3,7 sec 3,3 sec 3,3 sec 0-140 km/uur 5,2 sec 5,4 sec 7,1 sec 5,4 sec 5,2 sec 140-180 km/uur 11,0 sec 11,2 sec 19,3 sec 10,0 sec 10,0 sec Acceleratie in zesde versnelling 60-100 km/uur 3,1 sec 3,7 sec 6,7 sec 3,4 sec 3,6 sec 100-140 km/uur 3,1 sec 3,4 sec 6,8 sec 3,3 sec 3,6 sec 140-180 km/uur 3,6 sec 3,8 sec 7,9 sec 3,6 sec 4,3 sec Benzineverbruik Secundair 1 op 21,3 1 op 20,0 1 op 21,3 1 op 19,6 1 op 19,6 Theoretische actieradius (secundair) 383 km 320 km 447 km 373 km 412 km *Fabrieksopgave; 1 MotoPlus-metingen TECHNISCHE GEGEVENS

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3