MotoPlus 01 - 2024
5 SPORTIEVE TOERMOTOREN UIT 3 GENERATIES CONCEPTVERGELIJKING CONCEPT VERGELIJKING MOTOPLUS 35 Het oog rijdt mee. Fraai aluminium frame met verfijnd laswerk. Top! Hoekig of rond? Beide! Brede achterpartij met duohandgrepen en bagagehaken. De oliepeilstok van stevig metaal hoeft bij deze motor maar zelden gebruikt te worden. Fijne en sportieve ergonomie. In de omvangrijke cockpit heeft de toerenteller met witte ondergrond om goede redenen een centrale plek. Hydraulisch bediende koppeling en een MRA aftermarket-ruitje. rijbeleving! De ultra-direct aansprekende Sport-modus komt hier helemaal tot zijn recht, waar de gasaanname in de Touring-modus merkbaar soepeler is. Timo schakelt met de quickshifter naar de volgende versnelling, zonder dat daar de kop peling voor nodig is. Terugschakelen kan door de blipper-functie eveneens zonder gebruik van de koppeling. Deze S-versie, waarvan de nieuwste uitvoering dit jaar 21.190 euro kost, ligt heerlijk op de weg met zijn goudgele Öhlins-vering, waaronder de met titanium nitride gecoate upside-down voorvork. Korte naloop, steile balhoofdhoek, bergen passie. Ook Marc aan boord van de BMW R1250RS schiet verdomd snel door het bochtenwerk. Het neusje van de Duitser was even wennen, maar BMW: wat is er bij jullie veel veranderd! Gemoedelijk toeren kan nog steeds met de RS, maar het echt zwaarlijvige is echt iets van vroeger. De boxer rijdt sportiever dan je zou »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3