MotoPlus 24 - 2022
JAAROVERZICHT MOTOPLUS 77 Niet handig Hydraulische olie en motoren, geen fijne combinatie. Tijdens een lezerstest met nota bene de BMW R18 gaat het dan ook mis met een van de deel nemers, die aan het voorval een gebroken enkel over- houdt. Bij het ziekenbezoek c.q. terugbrengen van zijn eigen motor kun je natuurlijk niet met lege handen aan komen. Een uitgebreid assor- timent aan verfijnde chocola- des wordt in huis gehaald… en blijft daar vervolgens ook liggen, blijkt bij aankomst bij de patiënt. Gelukkig heeft col- lega Jeroen Hidding, ook van de partij, wél aan een fruit mand gedacht. Iemand nog benieuwd wat Moederdag in petto had voor de vrouw des huizes? (TH) COLLEGIALITEIT Kleine bekentenis, ik heb warme gevoelens voor collega Ad van de Wiel. Of meer van Ad eigenlijk. Na de zoveelste klaagzang over kou (ik ben zeker geen koukleum, enkel mijn han- den en voeten voelen altijd als ijsklompjes), krijg ik zijn verwarmde Klan sokken met de extra grote 12V accu’s voor langdurig warmte genot cadeau, die hij zelf toch niet gebruikt. En sindsdien rij ik fluitend het ganse land door onder zelfs de meest gure temperaturen. Ook de winterse voetbalwedstrijden van zoonlief zijn sindsdien een stuk aangenamer om naar te kijken trouwens… (TH) Soms zit ’t mee, soms zit ’t tegen (2) Om vier uur ’s nachts op Schiphol zijn, vervolgens drie kwartier moeten wachten voordat de incheckbalies van KLM opengaan. Behoorlijk lomp voordringen omdat ik anders echt mijn vlucht ga missen en ver volgens anderhalf uur in de rij staan voor de douane. Precies op tijd om te boarden, om vervolgens in Linate niet via ‘connecting flights’ direct door te lopen naar de gate voor de aansluitende vlucht, maar naar de aankomsthal te worden gedirigeerd, om van daaruit wederom in de tergend lange rij voor de douane aan te moeten sluiten. Andermaal lomp voordringen om de vlucht naar de eindbestemming te halen, waarna de volgende dag gelukkig toch nog de eerste test met een nieuwe motorfiets kan plaatsvinden. Die eindigt al voor de lunch na krap 70 kilometer rijden, omdat de boel weer ‘opgeladen’moet worden voor de volgende groep journalisten… (TH) DEZE ONTHOUDEN WE Een introductie die ik niet snel ga ver geten: Yamaha’s Ténéré World Raid. Voor de presentatie van de opper Ténéré met grote, dubbele tank en nog stevigere offroad-capaciteiten had Yamaha kos- ten noch moeite gespaard. We werden getrakteerd op een werkelijk weergaloze route van ruim 340 kilometer, waarvan ruim de helft offroad, door de prachtige omgeving van het Spaanse Murcia. Er zijn van die momenten dat je niet kunt bevat- ten hoe bevoorrecht je bent, dit was er zonder twijfel eentje van! (TH) SLAAP LEKKER… Leuk natuurlijk, zo’n kersttoer met overnachting met het voltallige personeel, maar zodra er slaapkamers gedeeld moeten worden begin- nen de snurkers, waaronder ondergetekende, zich toch vaak een beetje zorgen te maken. Medesnurker Ad en ik zochten elkaar daarom uit voorzorg al op. Bedden uit elkaar, oordoppen in en afwachten maar. Wat echter volgde was een serene rust – vooruit, op een lief, klein opris- pinkje van Ad na – op de vooraf als snurkhol bestempelde kamer. Een verdieping hoger was het een heel ander verhaal en werd iedereen die zich veilig waande totaal verrast en vooral uit de slaap gehouden door het intense geronk van Twan H. en Lars P., dat dwars door verschillende slaapkamers heen ging. Komend jaar hebben we dus nog een vast koppeltje voor een gedeelde slaapkamer. (JH) Lekker vooruitzicht Volgend jaar gaan mijn motor maatje Peter en ik eindelijk naar de TT op het Isle of Man. Hoeveel filmpjes ik al niet zag van toe schouwers die zich kapot schrik- ken als een totaal uitgemolken superbike op topsnelheid voorbij komt, ben ik vergeten, maar in 2023 ervaar ik het zelf. De sfeer, de snelheid, het kippenvel; laat maar komen allemaal. (AvdW)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3