MotoPlus 24 - 2022

VERGELIJKINGSTEST ALLROADS OP 21-/18-INCH WIELEN 48 MOTOPLUS VERGELIJKINGSTEST Ducati DesertX Millimeterwerk: praktische stuurposities voor weg en terrein. Een zorgvuldige uitlijning loont, het effect is geweldig. Retroliefde: hartverwarmende achterkant. Voor bagage heb je wel een fabrieks-bagagedrager nodig. Na drie gangen is het eindelijk tijd voor des(s)ert. Zoals zo vaak begint het watertanden alleen al bij het zien ervan. Het stilistische voorbeeld heet duidelijk Cagiva Elefant. Vermoedelijk staat er alleen om licentieredenen geen Lucky Strike-logo op de tank. Hoe dan ook; alleen goede din- gen worden gekopieerd en het blijft bij wijze van spreken in de familie. Zoals zo vele Italiaanse fabrikanten was Ducati zelf ooit eigendom van Castiglioni Giovanni Varese. Maar iedereen die het Bolognese bedrijf kent, weet dat een chique retrojurk zelden genoeg is. Als er Ducati op de tank staat, moet er ook gepresteerd worden. Of het nu in de Sahara is of op een bergpas. Toch lijken de feiten op voorhand deels ontnuchterend: 228 kilo, de vlakste balhoofdhoek, de langste

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3