MotoPlus 24 - 2022

VERGELIJKINGSTEST MOTOPLUS 45  Praktisch: tijdelijke ‘hangplek’ voor de ketting wanneer het achter­ wiel is verwijderd. Bijvoorbeeld om het rubber te vervangen... Gebruiksvriendelijk: zonder gereedschap de demping van de voorvork instellen. De basisinstelling is ambitieus sportief. ...omdat de grof genopte Karoo 3 van Metzeler op het asfalt zijn tekortkomingen kent. Gebruiksonvriendelijk: smal en genadeloos gevoerd zadel. Duidelijk meer bedoeld om te staan dan lang op te zitten. Strak enduro-uiterlijk, deze 890 Adventure R. over te brengen. Het eerste leidt, net als bij de Norden, tot een merkbare impuls om zich op te richten. Het tweede kost vanaf driecijferige snelheden stabiliteit, zelfs zonder dat er bochten in het spel zijn. Wie had dat gedacht? Snel en/of lang onderweg zijn op de snelweg, is niet het ding van de KTM. De windbescherming, het zadel, het rijwielgedeelte... Laat maar zitten. Jammer, maar toch ook te ver- wachten gezien het geweldige concept. En geen dwingende reden om van de KTM weg te blijven. De Adventure gaat buiten de gebaande paden ongetwijfeld alle punten winnen die hij hier verliest. Anderzijds kun je een setje banden snel vervangen. Een door plakkeriger rubber tot op het bot gedynamiseerde Alpen-­ vlammer moet ook op asfalt tot heel wat in staat zijn. »

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3