MotoPlus 22 - 2022
RIJ-INDRUK MOTOPLUS 47 Het lcd-display oogt minder modern en spiegelt bij zonlicht hinderlijk. De standaard voorvork heeft ook zonder ver stelbare veervoorspanning genoeg reserve. Voltanken kost ook bij het standaard model tijd. Het laatste litertje gaat moeizaam. Yamaha Ténéré 700 stadsverkeer. De beide identieke 689cc-paralleltwins tokkelen daarbij met gemak richting vrij heid, waarbij opvalt dat de 17 kilo zwaardere World Raid de vibraties van het motorblok wat beter lijkt te absorberen. Dat geeft een iets meer ontspannen gevoel, wat bij lage toerentallen wordt onder streept door een duidelijk minder ‘meeschommelend’ dashboard. In tegenstelling tot het lcd-dis play van de Ténéré 700 heeft de World Raid een nieuw, 5 inch groot TFT-scherm. Dat kent welis waar dezelfde afmetingen, maar is met name bij direct zonlicht beduidend beter afleesbaar. Met de zon in de rug swingen we al snel over heerlijk slingerende stuurweggetjes. Nu mogen de twins lekker toeren draaien en hun 73 pk vermogen aanspreken. De lichtere en smallere standaard Ténéré accelereert weliswaar wat steviger door (zie ook metingen), maar echt merkbaar is het verschil bij normaal gebruik niet. De extra pondjes van de World Raid voel je wel als het om handelbaarheid »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3