MotoPlus 22 - 2022
46 MOTOPLUS RIJ-INDRUK RIJ-INDRUK YAMAHA TÉNÉRÉ 700 – YAMAHA TÉNÉRÉ 700 WORLD RAID Het contrastrijke TFT-display is onder alle lichtomstandigheden goed afleesbaar. De voorvork van de World Raid is volledig instelbaar, dus ook de veervoorspanning. Twee tankdoppen, de beide helften van de World Raid-tank zijn separaat te vullen. Yamaha Ténéré 700 World Raid World Raid ook de veervoorspan ning van de voorvork verstelbaar (afgezien daarvan is trouwens ook de vering van de basis-T7 groten deels instelbaar). Door die andere veerelementen is ook de zithoogte van de World Raid met 900 millimeter 20 milli meter hoger. Het blauwe zadel voelt bij de eerste keer zitten wat zachter aan dan het bekende zwarte zadel van de basisversie. Bovendien loopt het wat verder door naar voren. Dat is meer rally- achtig en moet de bewegings vrijheid in het zadel ten goede komen. Dat is door de bredere tank maar deels het geval. Wie op de World Raid ver naar voren wil glijden, moet de benen ver sprei den. Staand op de voetsteunen is de tank trouwens nauwelijks een storende factor en de nauwe aan sluiting van de benen lijkt op die van de basis-T7. Aan welke wereldreis je ook begint, je ontkomt niet aan asfalt kilometers. Met de beide T7’s beginnen we deze test zelfs in het
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3