MotoPlus 20 - 2022
VERGELIJKINGSTEST MOTOPLUS 43 We zeggen het nog maar eens een keer: ronde tellers zijn een lust voor het oog! Een klassiek stel vrij eenvoudige maar wel deugdelijke stereoschokdempers op de Triumph. De kloptest bevestigt het: het spatbord is van metaal (aluminium om precies te zijn), de bevestigingsbeugel helaas niet. De koelribben zijn niet alleen voor de sier, ze hebben ondanks de waterkoeling een (voelbare!) functie. Zo kan de radiateur kleiner blijven. Overal waar je kijkt zie je mooie componenten. Zo is onder andere de jiffy van gegoten alumi- nium. Ook Triumph verstaat de kunst om de vormgeving uit het eigen verleden naar het heden te halen zonder dat het geforceerd of oubollig aandoet. Hij is de gedistingeerde heer van dit vijftal. DE ENGELSE EDELMAN Triumph Speed Twin 1200 gebied van het ABS functioneert hij vlekkeloos. De Scrambler blijft altijd stabiel en hij houdt het achterwiel goed aan de grond. Ook de vijfde motor van het gezelschap, de BMW R nineT, vertoont bij maximaal remmen geen stoppie-neiging. De extravagante Duitser heeft sowieso weinig minpunten, op de hoge aanschafprijs na. De basisprijs is al € 19.800,-, met de gemonteerde extra’s kost de testmotor zelfs € 22.500,-! Als je die aanslag op je portemonnee hebt weggeslikt, kan de lol beginnen. En die wordt »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3