MotoPlus 20 - 2022
Een klein maar fantasievol design- dashboard met matige afleesbaarheid. De luchtgekoelde V-twin is door alle leidingen, afdekkapjes en uitlaatbochten nauwelijks nog te zien. Het kleine kontje van de Ducati heeft sierstrepen en een perfect geïntegreerd achterlicht. Opdat je niet vergeet dat het einde van de weg niet het einde van de rit betekent… De gegoten schokdemperophanging zit aan het stalen buizenframe gelast. In principe zou de straatgeoriënteerde Sport Pro met gietwielen en een lager stuur beter in deze testgroep hebben gepast, maar de liefst 2.200 euro goedkopere Tribute zit in een beter passende prijscategorie. HET BOLOGNESE BUITENBEENTJE Ducati Scrambler 1100 Tribute Pro ner dan de nieuwe XSR hebben we lang niet meer gezien. Om bij het overstappen op de Triumph Speed Twin (nu eindelijk met de verhelderende toe voeging 1200) van een cultuurschok te spreken is misschien wat overdreven. Eenderde meer cilinderinhoud in combinatie met eenderde minder cilinders blijft echter niet zonder gevolgen voor je beleving. En niet alleen wat betreft het geleverde koppel en vermogen. Daar waar de Yamaha ongeduldig met zijn hoeven schraapt, blubbert de Speed Twin »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3