MotoPlus 19 - 2022

UPDATE VOOR KTM 890 ADVENTURE R 10 MOTOPLUS NEWSFL ASH NEWS- FLASH Ook KTM neemt alvast een voorschot op 2023 en lanceert een vernieuwde 890 Adventure R. Naast een rits technische upgrades valt met name het nieuwe neusje op, dat nu veel meer een eenheid met de machine als geheel vormt. MOTORNIEUWS 2023 Wat de vering betreft heeft KTMmet een schuin oog naar de set-up van haar 450 Rally gekeken. DeWP-vering op de nieuwe 890 Adventure R, met volledig instelbareWP XPLOR voorvork en XPLOR PDS achterschokdemper, heeft een andere setting gekregen voor een beter rij­ gevoel. Andere invloeden van die 450 Rally zijn terug te vinden in nieuw vormgegeven stroom­ lijndelen en de benzinetank, wat de aerodyna­ mica en ergonomie ten goede moet komen. En uiteraard ook in dat neusje, dat nu een wat lager ruitje heeft en mede door een hoger gepositio­ neerd voorspatbord meer in harmonie is met de rest van de machine. Ook de carterbescherming is trouwens nieuw. Ook nieuw is het 5-inch TFT-display met stan­ daard USB-C-aansluitingen en nieuwe picto­ grammen en graphics, die het navigeren tussen de diverse menu’s moeten vergemakkelijken. Ook heeft de geïntegreerde turn-by-turn-navi­ gatie een update gehad. Ook staat de nieuwe 890 Adventure R standaard op nieuwe rubbers, Mitas Enduro Trail+, die iets meer offroad-­ georiënteerd zijn dan de voorgaande banden. Ook is het ABS-systeem gemodificeerd en is het Offroad-ABS gelinkt aan de Offroad-rijmodus en optioneel de Rally-rijmodus. En over modi gesproken: een leuke gimmick is dat je de eer­ ste 1.500 kilometer in het zadel van de nieuwe 890 Adventure R de beschikking hebt over de Demo-modus. Een soort van open modus waarin je de beschikking hebt over alle soft­ ware-specs die voorhanden zijn voor dit model. Je kunt alles dus eerst eens rustig uitproberen voor je definitief beslist welke van deze opties je al dan niet wilt behouden. Slim!

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3