MotoPlus 17 - 2022
RIJ-IMPRESSIE MOTOPLUS 87 maar eigenlijk begin ik nu pas met een heel klein beetje opbouwen naar een wat forsere deceleratie. Elke bocht en elk recht stuk is genieten, totdat de Kawa me iets te veel meesleept in het gevoel dat alles eenvoudig gaat en er veel controle is. Accelererend over de Veenslang raak ik helemaal eind vijfde versnelling blijkbaar een hobbeltje en dat geeft een serieus venijnige tankslapper. Okay dan, even wakker blijven, op dit soort kanonnen met veel vermogen, stevige demping en een weinig naloop moet je niet als een zoutzak zitten, maar het liefst continu veel druk zetten op de voetsteunen, tank klemmen met de knieën, kont slechts lichtjes in het zadel en de stuurhelften losjes in de han- den. De stuurdemper vangt mijn onoplettendheid uitmuntend op en deze rijdersfout komt verder niet meer voor. Uiteindelijk rijd ik in de vijfde (en laatste geklokte ronde) 1.50 en dat is in verkeer, met flink wat wheelies en met een flinke veiligheidsmarge. En niet te vergeten, nog volop in het prachtige kennismakingsproces met deze heerlijke kanonskogel. Een voorbeeld hiervan is dat de GT chicane beter gaat in derde dan in tweede versnelling. En zo is er in elke bocht nog wel wat te vinden. De uitslagen tonen dat Wayne wedstrijden wint met rondetijden van 1.42 en rijdend met deze machine kun je je prima iets voorstellen bij die tijden. Het motorblok combineert brute kracht met verfijning, zo mijmer ik terwijl ik de uitloopronde rijd. Het rijwielgedeelte combineert een fantastische wendbaarheid met rust en stabiliteit. Ik ben nog niet één keer in de buurt van de gripgrens van de banden geko- men. Eenmaal terug in de pitbox bedenk ik me dat er werkelijk niets is wat ik nu zou willen ver anderen of verbeteren en dat is een constatering die mij slechts hoogst zelden overkomt. Wát een genot om deze fijngeslepen en uitgerijpte racer te rijden. Dertig mille lijkt veel geld, maar eigenlijk is het tegendeel het geval. Want – om de eerder gestelde vraag te beantwoorden – deze machine geeft je inderdaad een heel aardig inkijkje in hoe Jonathan Rea zich moet voelen als hij een van zijn magistrale pole-posities claimt of bloedstollende duels uitvecht. En dat gevoel is onbetaalbaar! n Max Power = 192,03 at Engine RPM = 13,78 Max Power = 212,04 at Engine RPM = 13,65 Max Torque = 107,26 at Engine RPM = 11,80 Max Torque = 120,39 at Engine RPM = 11,23 ZX10R 2021 demo stock_9.wp8 [ At: 5:30:49 PM,Wednesday, September 8, 2021 ] [ As tested onDynojetModel 250 ] [ CF:DIN 1,02 ] [RPM:GearRatio ] [ AFR Source:DynowareRTWB ] [Title: ZX10R 2021 demo stock] Notes: ZX-10RWayne _25.wp8 [ At: 3:07:59 PM, Saturday,March 19, 2022 ] [As tested onDynojetModel 250 ] [ CF:DIN 0,99 ] [RPM:GearRatio ] [ AFR Source:Dynoware RTWB ] [Title: ] Notes: Kuipwerk Racefairing CRC € 798,60 € 798,60 Race windshield € 84,70 € 84,70 SBK tankcover – € 99,22 Uitlaat Spark RVS uitlaatsysteemmet tussendemper tbv Assen € 2.057,00 € 2.057,00 Inlaat MWR racing airfilter with db reduce plate € 122,46 € 122,46 MWR velocity stacks – € 374,01 MWR carbon intake – € 332,75 MWR carbon fairing support – € 231,11 Remschijven Motomaster T-float racing disc set front – € 692,97 Rempompen Accossato cnc rempomp 19MM € 319,44 € 319,44 Accossato brake remote control € 101,70 € 101,70 Remleidingen Accossato steel brake lines non-ABS € 118,58 € 118,58 Remklauwen Rear captive caliper bracket ZX-10R/RR € 96,80 € 96,80 Vering YSS racing steering damper € 224,00 € 224,00 K-Tech front closed cartridge € 2.156,22 € 2.156,22 K-Tech achtershock 35DDS Pro € 1.504,94 € 1.504,94 SKF low-friction sealkit L+R € 71,39 € 71,39 Protectie GB engine cover set € 233,05 € 233,05 GB racing frame sliders € 99,22 € 99,22 Accossato sharkfin € 39,05 € 39,05 ARP brake lever protection € 78,65 € 78,65 Chassis SBK aanpassing balhoofdhoek – € 145,20 Racing kroonplaat – € 273,46 ARP rem/schakelset € 429,55 € 429,55 ARP 50mm clip-ons € 183,92 € 183,92 Lockstops 50 mm € 54,45 € 54,45 Bobbins € 24,20 € 24,20 Aandrijving 520 kettingset 2x V 3x A ERV7 JT alu € 300,69 € 300,69 Elektronica KRT kabelboom € 792,55 € 792,55 KRT ecu € 1.573,00 € 1.573,00 KRT oil catch tank and regulator support KRT harness – € 258,94 DR race mapping € 242,00 € 242,00 LED rear light € 72,60 € 72,60 Lithium-ion battery € 145,20 € 145,20 Motorblok KRT koppakking – € 60,44 Wielen PVM 8-spaaks wielen – € 2.117,50 Brandstof Explosafe tankvulling € 36,30 € 36,30 Accossato FC013 race fuel cap € 75,02 € 75,02 Koeling 1.8 radiateurdop € 19,52 € 19,52 Samco koelslang set – € 165,00 Radiateur beschermer € 66,55 € 66,55 Totaal (prijzen inclusief BTW) € 12.121,33 € 16.871,93 Druijff Pro-pakket Tessels racer Wat zit er op? De hoogwaardige Showa Balance-Free voorvork leent zich uitstekend voor een upgrade middels de K-Tech closed-cartridge demper. De ZX-10R met Pro-pakket wordt geleverd voor € 29.999,- inclusief btw.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3