MotoPlus 15 - 2022

REPORTAGE MOTOPLUS 97  en auto’s in de paddock zijn van dichtbij te bewonderen. Geen touwtjes eromheen om je op afstand te houden, alles is vrij toegankelijk zodat je er heerlijk tussen kunt dwalen. Wil je zelf eens naar Goodwood, trek er dan minstens twee dagen voor uit. Naast de hillclimb is er een rally stage, een driftparcours en kun je lekker slenteren langs heel veel (auto-)stands. Maar het festival gaat ook met de tijd mee, want ook alles op het gebied van elektrische mobiliteit is aanwezig en er is zelfs Future Lab, waar van alles te zien en te proberen is en je kennis kunt maken met allerlei nieuwe tech­ nieken en ontwikkelingen. Het programma is elke dag nagenoeg hetzelfde, met op de zater­ dag en zondag de meeste kans om coureurs te spotten. De donderdag en de vrijdag zijn daarentegen iets rustiger. Plan alvast je trip voor 2023 of ga dit najaar nog naar de Goodwood Revival die geheel in het teken staat van klassieke auto’s en motoren. De boot zet jou en je motor voor een klein bedrag van Duinkerken over naar Dover en drie uurtjes later sta je in Goodwood in Zuid-Engeland. n Ook het elektrische LiveWire was met een stand aanwezig. Iconen bij elkaar: Honda NSR500 (1991), Yamaha YZR750 (1978), Suzuki XR14 RG500 (1975). Honda CBR600 van Joey Dunlop (1991) en RVF 45 (1996).

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3