MotoPlus 14 - 2022

VERGELIJKINGSTEST SPORTIEVE MIDDENKLASSE-NAKEDS 36 MOTOPLUS VERGELIJKINGSTEST KAWASAKI Z900SE door het grotere toerenbereik. Uiteindelijk levert de 765cc-Triumph simpelweg het hoog- ste vermogen en als je dat benut, heb je ook de grootste trekkracht aan het achterwiel. Alles bij elkaar dus een zeer uitgebalanceerde krachtbron, die zowel explosieve kracht als ontspannen souplesse levert. Het voetenwerk van deze Britse driecilinder- atleet is in zekere zin wat minder ontspannen. De Showa-voorvork en Öhlins-achterschok- demper spreken mooi aan, maar zijn zoals je mag verwachten stug afgestemd. Aan de achterkant is dat harde echter iets te veel van het goede voor straatgebruik. Iets minder uit­ gaande demping geeft wat verlichting voor je achterste, maar echt slechte wegen kun je beter mijden met deze supersport-naked. Veel demping betekent echter ook veel con- trole bij stevig sturen. Wie dit rijwielgedeelte aan z’n grens wil brengen op een bochtige Ook dit kan: rustig boemelen over toeristische routes. Dat gaat het beste met de Kawasaki, de Triumph houdt er minder van.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3