MotoPlus 11 - 2022

1.000CC NAKEDS VERGELIJKINGSTEST VERGELIJKINGSTEST MOTOPLUS 31  De veervoorspanning van de zachte achter­ schokdemper moet minstens op stand 4 staan. Het Honda-TFT-dashboard is helder en con­ trastrijk, maar iets te vol met informatie. De ruimte onder het duozadel is groot genoeg voor voldoende gereedschap of een compact regenjack. Een oliepeilglas blijft het handigst om snel het oliepeil te controleren. De CB1000R heeft als enige geen quick­ shifter. HONDA CB1000R overgoten met een licht retro­ sausje, daarmee wil de CB1000R liefhebbers trekken. En de Suzuki? Die heeft zijn verti- caal gestapelde dubbele koplamp laag en vlak tegen de voorvork geplaatst en oogt verder bullig-­ breed met zijn typisch Japanse vormgeving, met scherpe lijnen die doen denken aan Japanse vouwkunst. De Speed Triple is totaal anders. Aan de voorzijde de kenmer- kende dubbele koplamp, achter de dubbele uitlaat strak langs de kont. In zijn geheel het beeld van een krachtpatser op wielen. Ook de Triumph heeft niet veel plastic om zich heen, maar heeft toch een unieke, bijna legendarische styling. De Speed Triple is onmis- kenbaar een Triumph en zo’n beetje het visitekaartje van het Britse merk. Nu eerst echter een aantal praktische zaken. Als je met dit viertal als een held onderweg wilt zijn, dan moet je vooral één ding kunnen: goed zitten. En niet alleen voor sportief rijden, maar ook voor gewoon dagelijks ver­ keer. We ploffen dus in het zadel. »

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3