MotoPlus 03 - 2022
VERGELIJKINGSTEST MOTOPLUS 39 Italiaanse Duc en traditionele aartsrivaal Indian. Beide Amerikaanse machines hebben overeen- stemming bereikt over de benodigde cilinder- hoek voor dit soort krachtpatsers. Het moet 60 graden zijn. Voor Ducati is een cilinderhoek van 90 graden de essentie van het merk. De in de lengterichting ingebouwde V-twins hebben een plaatsje gevonden in stalen buizenframes tussen dikke upside-down vorken en korte hoe- kig afgesneden kontjes. Laten we ook de mono shocks niet vergeten en het ‘achterspatbord’ dat rijders doorweekt maakt in de regen. Maar nu is het zonnig en droog. Dus laten we gaan, het leven en de weg wachten op ons. Ducati XDiavel Dark De kolossale Italo-fiets neemt het voortouw. De futuristische straatcruiser XDiavel verscheen in 2016. Zijn onderscheidend vermogen? Naar voren geplaatste voetsteunen, met een diepere zit en breder stuur dan de Diavel. Die laatste is nog eens vijf jaar ouder. Het is een »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3