MotoPlus 23 - 2021

PRAKTIJKTEST ZERO SR/F 48 MOTOPLUS PRAKTIJKTEST MOTOR luchtgekoelde interne permanente magneet AC-motor met regeneratiefunctie, lithium-ion-accu, maximale/nominale accucapaciteit 14,4/12,6 kWh, geïntegreerd laadapparaat met 3,0/6,0 kW (standaard/Premium), koppelingsloze directe aandrijving, tandriem. Max. vermogen 81,0 kW (110 pk) bij 5.000 tpm Max. koppel 190 Nm RIJWIELGEDEELTE stalen vakwerkframe, upside-down voorvork Ø 43 mm, volledig instelbaar, aluminium swing­ arm met monoschokdemper, volledig instelbaar, dubbele schijfrem voor Ø 320 mm met vierzuiger remklauwen, schijfrem achter Ø 240 mm met enkelzuiger remklauw, tractiecontrole, ABS. Aluminium gietwielen 3.50 x 17; 5.50 x 17 Bandenmaat 120/70ZR17; 180/55ZR17 MATEN EN GEWICHTEN wielbasis 1.450 mm, balhoofd­ hoek 65,5°, naloop 94 mm, veerweg v/a 120/140 mm, max. toelaatbaar totaalgewicht 454 kg. LAADTIJDEN geïntegreerde 3,0-kW-lader (standaard­ versie): 4,5 uur (vol)/4,0 uur (95%); geïntegreerde 6,0-kW-lader (premium-versie): 2,5 uur (vol)/2,0 uur (95%). Met 6-kW-snellaadoptie (meerprijs): 1,5 uur (vol)/1,0 uur (95%). Garantie voertuig/accupakket 2/5 jaar Service-interval 6.000 km Kleuren grijs, rood Prijs standaardversie € 21.140,- Prijs Premium-versie € 23.380,- INFO NEDERLAND EN BELGIË Zero Motorcycles, +31 (0)72-511 2014 , www.zeromotorcycles.com TECHNISCHE GEGEVENS ZERO SR/F In de Eco-modus zit er wel erg weinig fut in, de Street-modus echter biedt een uitstekende balans tussen prestaties en actieradius. Met een beetje normale rijstijl kun je er secundair pro- bleemloos een kilometertje of 130 mee rijden. Snelwegen kun je qua actieradius dus beter mijden, secundair daarentegen loop je tegen een andere uitdaging aan. Wanneer je moet bijladen om precies te zijn. Zoals aangestipt zijn er tegenwoordig tal van handige apps die je de weg naar de dichtstbijzijnde laadpaal dirigeren. Ook Zero zelf heeft zo’n app, waarmee je onder meer ook nog de lay-out van het dashboard en prestaties/vermogensafgifte/recuperatie van de aandrijfunit kunt personaliseren. De ‘Vind Het gaat minder snel dan gewoon tanken, maar onderweg de boel opladen bij een snellaad­ station is prima te doen. Met een goed uur is de boel dankzij de twee 6-kW-laders aan boord (de maximum laadtijd wordt niet door de laadpaal maar door het voertuig bepaald) weer helemaal vol. Het tarief voor 1 kWh is inmiddels verhoogd naar 69 cent.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3