MotoPlus 19 - 2021

Dankzij onder meer een ander luchtfilter, inlaatkelken, ECU en een verwijderde katalysator is het blok nu goed voor 138 in plaats van 123 pk. En dan viel de replica ook nog de nodige kilo’s af! RUUD BRAND EN ZIJN MOTO2-REPLICA MIJN TROTS durfde ik zelfs het gas even niet vol open te gooien. Veel dikkere motoren kunnen het ver­ geten op het rechte stuk van Zandvoort. Mijn rondetijden zijn met seconden naar beneden gegaan omdat ik zelf progressie boek, maar de vering is echt beter. De achterkant is sta- bieler bij aanremmen en de voorzijde minder stuiterig. Deze vering doet echt wat het op de verpakking belooft en straatvering niet. De motor is perfect zo. De gelimiteerde Moto2 Daytona van Triumph was half werk met een oude kuip en nieuw blok. Dan ben ik beter af met de mijne. Ik verleg nog altijd mijn grenzen, maar de motor is nog lang niet aan zijn grens. Bovendien is het een super mooie fiets, al blijft het een gebruiksding. Als we ooit samen in de grindbak eindigen, dan knappen we hem wel weer op.” n Ruud Brand verlegt nog altijd zijn grenzen, maar de Triumph is nog lang niet aan zijn grens.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3