MotoPlus 19 - 2021

68 MOTOPLUS PRODUC T TEST Alpinestars GP Force Chaser Büse Mille Held Street/Rocket 3.0 Leverancier: Alpinestars, www.alpinestars.com Prijs: € 799,95 Productieland: Vietnam Certificering: EN 17092-3:2020, AA Buitenmateriaal: buffelleer (1,4 mm) en poly­ amide; voering: polyester en polyamide Maten: 48-60 Kleuren: zwart/rood, zwart/wit Gewicht (maat 52): jack 2,57 kg, broek 2,52 kg (zonder kneesliders), totaalgewicht 5,09 kg Model (1,83 m) draagt maat: 50 Zeer aangenaam leer, veloursleer op de knieën voor grip, elastische kraag met klittenband­ sluiting, onderarm en afsluiting arm heel erg comfortabel, ritssluiting makkelijk te bedienen, geperforeerde oppervlakten jack en broek, airbag-compatibel, naam-tag, kneesliders standaard, waterdichte binnenzak Beperkt matenspectrum, naad bij verbindings- rits zwak, geen elleboog-sliders Conclusie: comfort en bewegingsvrijheid zijn in het soepele buffelleer top. De combinatie van een sportieve snit en een praktische uit- rusting levert veel punten op. Helaas omvat het matenspectrum alleen de basismaten. Leverancier: Büse, www.buese.com Prijs: € 649,95 Productieland: Pakistan Certificering: EN 17092-2:2020, AAA Buitenmateriaal: rundleer (1,2 mm), polyamide en elasthaan; voering: polyester Maten: 46-62, verlengde, verkorte- en damesmaten Kleuren: zwart/wit plus keuzekleur grijs, blauw, oranje, rood, groen, fluorgeel of geel/rood Gewicht (maat 52): jack 2,85 kg, broek 2,11 kg, totaalgewicht 4,96 kg Model (1,83 m) draagt maat: 50 Enorm matenspectrum, ventilatieopeningen in de taille en bij sleutelbeen, zachte kraag met magneetsluiting, luchtige voering op de rug, rits­ sluitingen deels met auto-block, verwisselbare elleboog-sliders Verbindingsrits kwetsbaar bij inwerkende krachten, op de BMW S1000RR wat glad Conclusie: de Büse Mille valt met zijn spor- tieve snit in de smaak. Ook rijders met korte of lange benen en dames komen allemaal aan hun trekken door het enorme matenaanbod. De ventilatie zou in de zomer nog wat uit­ gebreider mogen zijn. Leverancier: JH Sports, www.jhsports.nl Prijs: jas € 429,95, broek € 369,95 Productieland: Vietnam Certificering: EN 17092-2, A Buitenmateriaal: rundleer (1,2 mm), poly­ amide en polyurethaan; voering: polyester en polyamide Maten: 48-62, verlengde, verkorte- en damesmaten Kleuren: zwart, zwart/wit, wit/rood, wit/rood/ blauw, wit/roze (dames) Gewicht (maat 52): jack 2,54 kg, broek 2,21 kg, totaalgewicht 4,75 kg Model (1,83 m) draagt maat: 52 Enorm matenspectrum, relatief licht, luchtige voering op de rug, ventilatie op ruggedeelte, extra beveiliging verbindingsrits, hoofdritsslui- ting als air-vent te gebruiken, goed protectoren- pakket, deels verstelbaar, goede ritssluitingen (deels met auto-block) Valt aan de kleine kant uit, armen wat nauw Conclusie: een maat groter nemen en alles valt op zijn plek: pasvorm, draagcomfort, bewegings- vrijheid en protectoren. Deze Held-combi pakt daarnaast punten met toer-features als ventilatie en meerdere zakken. met een ondertussen bewezen veilige motorjeans (zie de test in MotoPlus 22/2020). Maar een eenheid van leer boven en onder geeft in combinatie met knie-, schouder- en elleboogprotectie net even dat echte racy gevoel, en bovendien zorgt de nauw op het lichaam aansluitende pasvorm voor een meer directe verbinding met de motorfiets en houdt het in het meest ideale geval de protec- toren – ook in het geval van een val op snelheid – op de plek waar ze horen. Dat is altijd al de kracht van een leren combi geweest, dus de vraag naar een nieuwe stap voor- waarts lijkt gerechtvaardigd. Waar één- en tweedelers qua stijl door de jaren heen regelmatig een nog bonter kleurtje kregen, waren werkelijke doorontwikkelingen op technisch vlak nauwelijks zicht- baar. Maar ze zijn er wel degelijk! In het lagere prijssegment gaat het dan weliswaar niet om baan­ brekende nieuwe veiligheids-features zoals een geïntegreerde airbag, maar eerder om een voort­ durende ontwikkeling op het gebied van comfort. “Het gaat dan vaak om het opti- maliseren van de pasvorm en de integratie van elastische mate- rialen. Daardoor hoeft een leren combi tegenwoordig niet meer wekenlang ‘ingedragen’ te wor- den”, legt Louis-persman Jürgen van Bömmel uit. Bij de combi’s in onze test is die ontwikkeling duidelijk herkenbaar, met name als het om stretch-inzetstukken gaat. De GP Force Chaser van Alpinestars is bijvoorbeeld zo ontworpen dat het eigen Tech- Air5-airbagsysteem van de fabri- kant onder de combi gedragen Oordeel: goed Oordeel: goed Oordeel: zeer goed

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3