MotoPlus 19 - 2021
EERSTE TEST MOTOPLUS 31 CFMOTO 700CL-X HERITAGE EERSTE TEST De remklauw van J.Juan (tegenwoordig van Brembo) remt met veel gevoel en evenveel kracht. Zo neemt de CFMoto langzaam maar zeker alle twijfel weg. Het blok heeft zich namelijk al bewezen sinds het indrukken van de startknop. Hij klinkt niet alleen goed bij het accelereren, maar praat ook fijn bij het afsluiten van het gas. Toch maakt hij meer indruk met zijn prestaties dan met zijn akoestische eigenschappen. Tot 6.000 tpm voelt de tweecilinder aan als al zijn soortgenoten, maar daarboven gaat hij als vergif. Staat dat er echt? Gaat een Chinees 700 cc zwaar twinnetje als vergif? Het is echt zo. Bij 6.000 tpm is het alsof de VTEC aanslaat, het turbogat is overbrugd en alsof de E10 in de tank is vervangen door lachgas. Tot 8.000 tpm rukt de CFMoto als een woesteling aan je armen. Die happige gasreactie ontbreekt als je in een vloeiende beweging van onderuit de toerenkelder tot aan het rode gebied dooraccelereert. Maar wie zijn rechter hand agressief aan het werk zet, krijgt een net zo agressieve gasreactie. Het vuurwerk gebeurt dus allemaal echt bovenin. Wie in zes bij 100 km/ uur het gas vol open zet, krijgt namelijk een MOTOR vloeistofgekoelde viertakt paralleltwin, DOHC met balansas, vier kleppen per cilinder, injectie, geregelde katalysator, zesversnellingsbak, natte platen koppeling met anti-hop, O-ring-ketting. Boring x slag 83 x 64 mm Cilinderinhoud 693 cc Compressie 11,6 : 1 Max. vermogen 55 kW (74,9 pk) bij 8.500 tpm Max. koppel 68 Nm bij 6.500 tpm RIJWIELGEDEELTE stalen buizenframe, volledig instelbare upside-down voorvork Ø 41 mm, stalen twee zijdige achtervork, monoschokdemper met instelbare veervoorspanning en uitgaande demping, veerweg v/a 150/150 mm, enkele schijfrem voor Ø 320 mm, vierzuiger remklauwen, schijfrem achter Ø 260 mm, dubbelzuiger remklauw. Bandenmaat 110/80R18; 180/55Z17 Banden in de test Pirelli MT60 RS MATEN EN GEWICHTEN wielbasis 1.435 mm, veerweg v/a 120/120 mm, zithoogte 800 mm, rijklaar gewicht vol getankt 196 kg, max. belading 210 kg, tankinhoud 13 liter. Garantie 2 jaar Service-intervallen elke 10.000 km Kleuren blauw en grijs Prijs NL € 7.699,- / B € 7.048,- INFO www.cfmotobenelux.nl TECHNISCHE GEGEVENS CFMOTO 700CL-X alledaagse versnelling voorgeschoteld. Het zijn die duivelse tweeduizend toeren boven de 6.000 tpm waar de 700CL-X alle remmen los gooit. Is het je te woest? Kies dan voor rijmodus Eco, geef minder giftig gas of blijf weg van de hoge toerentallen. Het blok is namelijk ook soepel genoeg om in vierde versnelling door dorpjes te tokkelen. Toch is het speelkwartier tussen 6.000 en 8.000 tpm te leuk om bij weg te blijven. De 700CL-X is een prima motorfiets met een aan- genaam prijskaartje die de strijd aan kan met de gevestigde orde. In vergelijking met de rest heeft hij een tweetrapsraket als aandrijfbron en een stevig afgeveerd rijwielgedeelte, maar deze Chinees staat verder náást de concurrentie in plaats van eronder. n De twee verschillende kleurcombinaties. Verschillende kleuren voor wielen en vork. Sportief kort spatbord. Voor iedereen begrijpelijk dashboard.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3