MotoPlus 16 - 2021

TIPS & TRICKS 76 MOTOPLUS TIPS & TRICKS GETEST: KAWASAKI ERGO-FIT Een zitplek op maat! Heb je een gemiddeld postuur (170-185 cm), dan kun je waarschijnlijk met de standaard con­ figuratie prima uit de voeten. Ben je kleiner of juist wat groter, dan heb je verschillende opties om de Vulcan S aan jouw postuur aan te passen. Kleinere rijders (155-170 cm) kunnen onder de noemer ‘Reduced Reach’ bijvoorbeeld kiezen voor het Compact-zadel, waarbij je 53 mm dichter bij de tank/stuur zit. Dit kan worden gecombineerd met het Compact-stuur, wat 36 mm dichter bij de rijder staat, en 25 mm naar achteren verplaatste voetsteunen. Zo wordt alles net even wat beter te behapstukken. Ben je juist wat langer (185 cm en langer), dan is de keuze voor ‘Extended Reach’ en het Comfort-zadel de juiste. Dit zadel is aan de voorzijde van Stel, je bent in de markt voor Kawasaki’s ‘urban cruiser’, de Vulcan S, maar je twijfelt of je er wel lekker op kunt zitten. Geen punt, want met Kawasaki Ergo-Fit zijn zadel, stuur en voetsteunen van de Vulcan S helemaal aan jouw persoonlijke wensen aan te passen. Gemak dient de mens, nietwaar? De keuze is reuze. Bij de Kawasaki Vulcan S heb je keuze uit liefst drie ergonomische lay-outs. Reduced Reach Voetsteunen verder naar achteren Short Reach-stuur, € 80,35 Easy Reach-zadel, € 143,70 Extended Reach Voetsteunen verder naar voren Extended Reach-zadel rijder, € 342,55* Extended Reach-zadel passagier, € 300,95 *Altijd in combinatie met passagierszadel Prijzen exclusief montage extra materiaal voorzien om te voorkomen dat je naar voren glijdt, terwijl er aan de achterzijde juist materiaal is verwijderd om verder naar achteren te kunnen zitten. Het stuur is identiek

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3