MotoPlus 09 - 2021

JTX Racing in andere handen JTX Racing in Cuijk, de grootste KTM-dealer van Nederland, krijgt per 1 mei aanstaande een nieuwe eigenaar. Enduro-rijder Robin Holtmeulen, nu nog werkzaam bij Hoco Parts, wordt de nieuwe eige­ naar. Holtmeulen: “Via mijn werk bij Hoco Parts heb ik de afgelopen jaren eigenlijk alle motorzaken in Nederland en België wel bezocht en zo ontstond de ambitie en de drive om zelf ook een motorzaak te gaan runnen. Ruim anderhalf jaar geleden raakte ik daarover in gesprek met Joep Teunissen van JTX Racing en dat heeft uiteindelijk geleid tot deze overname.” Joep zal de komende tijd nog gewoon betrokken blijven bij de motorzaak voor een soepele overgang. Samenwerking Zero en MotoShare Zero Motorcycles gaat samenwerken met MotoShare, Europees markt­ leider in motorverhuur. De samen­ werking maakt het mogelijk om alle beschikbare nieuwe modellen van Zero Motorcycles uit te proberen via een huurovereenkomst. Met het partnership willen Zero en MotoShare de drempel naar elektrisch motor­ rijden verlagen volgens het principe ‘try before you buy’. Via de website van MotoShare krijg je meteen een overzicht welke modellen beschik­ baar zijn bij welke dealers. Motor met spraak­ besturing Wees eens eerlijk, praat je ook wel eens met je motor? Geeft niets, doet bijna iedereen. Anders wordt het als je motor antwoord geeft. Of reageert. Daar werkt Energica, een Italiaanse fabrikant van elek­ trische motorfietsen, aan. Samen met gespecialiseerde bedrijven uit de IT- en communicatiebranche wil Energica de eerste motorfiets ontwikkelen die op gesproken com­ mando’s reageert, bijvoorbeeld bij het wisselen van rijmodus. Spraak­ besturing zit tegenwoordig al op een aantal auto’s. KORT GEHOUDEN NEWSFL ASH MOTOPLUS 11 gebied tussen de drie- en zesduizend toeren. Die extra power wordt gecombineerd met langere overbrengingsverhoudingen om het toerental te verlagen en daarmee het verbruik juist te verbeteren. Verder zijn ook koppeling en blipper aangepast om het schakelkarakter van de Italiaan wat te verfijnen. Net als de andere 800-modellen krijgt ook de Turismo Veloce een flink opgewaardeerd elek­ tronicapakket rond een nieuwe, zes-assige IMU, die er onder meer voor zorgt dat ABS en tractie­ controle nu hellingshoekafhankelijk zijn en dat de afstelling/werking van de optionele, semi-actieve Sachs-vering nog verder kon worden gefinetuned. Verder een flink, multi-instelbaar 5,5-inch TFT-scherm met connectivity mogelijk­ heden, zo kan het indien gewenst onder meer navigatieaanwijzingen tonen. Ook op het gebied van ergonomie is er zoals gezegd nieuws te melden. Zo is de zithoogte nu twintig millimeter lager, zonder dat het comfort volgens MV het kind van de rekening is geworden. Bovendien zit je als rijder nu achter een beduidend grotere, in hoogte ver­ stelbare ruit, wat de zit een heel stuk comforta­ beler zou moeten maken. De Turismo Veloce is er weer in drie versies, waarvan de Rosso de basisversie van het trio is. Daarnaast is er de Lusso met elektronisch rijwielgedeelte, verwarmde handvatten en middenbok. Deze Lusso is er ook in een SCS-uitvoering, die naast de bekende automatische koppeling van Rekluse ook voorzien is van een set zijkoffers. Het topmodel uit de lijn is de SCS RC, die is opgetuigd met tal van hoog­ waardige, sportieve componenten evenals een bijzonder exclusief ogend lakwerk. Prijzen beginnen bij € 17.550,- voor de Rosso, de Lusso gaat voor respectievelijk € 22.250,- (standaard) en € 24.600,- (SCS) van de hand en de SCS RC voor € 26.950,-. Info: www.motomondo.nl Een lekker kleur­ rijk uitzicht heb je op de nieuwe Turismo Veloce, en wel dankzij het 5,5-inch TFT- scherm, uiteraard met connectivity mogelijkheden. Het beste paard van de Turismo Veloce-stal: de SCS RC met onder meer een auto­ matische koppeling, speciale kleurstelling en tal van hoogwaardige extra’s.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3