MotoPlus 08 - 2021

MOTO GUZZI V7 EERSTE TEST EERSTE TEST MOTOPLUS 35 T I 7 MOTOR luchtgekoelde 90° tweecilinder V-motor, enkele onderliggende ketting-aangedreven nokken- as en twee kleppen per cilinder, klepbediening via stoterstangen en tuimelaars, wet-sump smering, benzine-injectie, 2x Ø 38 mm, geregelde katalysator, 350 Watt dynamo, accu 12 V/14 Ah mechanisch bediende droge enkelplaatskoppeling, vijfversnellingsbak, cardan, secundaire overbrenging 4,125. Boring x slag 84,0 x 77,0 mm Cilinderinhoud 853 cc Compressie 10,5 : 1 Max. vermogen 47,8 kW (65 pk) bij 6.800 tpm Max. koppel 73 Nm bij 5.000 tpm RIJWIELGEDEELTE stalen dubbel wiegframe, tele­ scoop-voorvork, Ø 40 mm, aluminium swingarm, veervoorspanning verstelbaar, schijfrem voor, Ø 320 mm, vierzuiger remklauw, schijfrem achter, Ø 260 mm, dubbelzuiger remklauw, tractiecontrole, ABS. Aluminium gietwielen (spaakwielen met aluminium velgen) 2.50 x 18; 4.25 x 17 Banden 100/90-18; 150/70-17 MATEN EN GEWICHTEN wielbasis 1.450 mm, balhoofdhoek 62,0°, naloop 104 mm, veerweg v/a 130/120 mm, zithoogte 780 mm, drooggewicht 198 (203) kg, max. toelaatbaar totaalgewicht 401 kg, tankinhoud 21,0 liter. Garantie 2 jaar Service-intervallen elke 10.000 km Kleuren grijs/groen (Stone Centenario), oranje, zwart, grijs (Stone), blauw, groen (Special) Prijs NL € 11.495,- / B € 9.855,- (Special NL € 11.795,- / B € 9.895,-) INFO NEDERLAND EN BELGIË Piaggio Vespa Benelux, www.motoguzzi.nl TECHNISCHE GEGEVENS MOTO GUZZI V7 STONE CENTENARIO (SPECIAL) Het lcd-display van de Stone voorziet je van alle belangrijke info en oogt goed. Moderne led-verlichting op de Stone, voor­ zien van een gestileerde adelaar. Fel licht. Geen trillingen meer dankzij een nieuwe, ontkoppelde bevestiging van de steunen aan het frame. V7 STONE CENTENARIO Deze Centenario is uitsluitend in 2021 leverbaar en kost 300 euro meer dan de Stone. aanzet. Goed is daarentegen het ABS van Con­ tinental, dat doortastend afregelt – en dat met fijne, nauwelijks merkbare impulsen. Ook instel­ bare tractiecontrole is standaard aan boord, maar die hoeft door het beperkte vermogen niet vaak in te grijpen. Het zadel van de V7 ondersteunt het begrip ‘stijlvol cruisen’ van harte. Met 780 millimeter zit je niet heel ver boven het asfalt, maar dankzij het hogere en comfortabel uitgevoerde zitpol­ ster zit je net zo aangenaam als op de luie stoel thuis. Dankzij die wat dikkere voering van het zadel is ook de kniehoek op de V7 meer ont­ spannen, zelfs rijders met langere benen zullen niet zo snel meer tegen de uitstekende cilinders van het blok aan stoten. Langere rijders storen zich misschien alleen nog aan de afgeronde overgangen in de tank. Verder is het in het zadel van de V7 aangenaam toeven, met de voeten op de relatief ver naar voren geplaatste en nu compleet trillingsvrije voetsteunen en de handen losjes om het aangenaam brede stuur geklemd. Genieten in je eigen wereldje. Alles valt op zijn plek bij de nieuwe V7, en daar veranderen de af en toe in het asfalt krassende voetsteunen niets aan. Ontspannen en verre van stijfjes een bocht insturen, kan de nieuwe Guzzi erg goed. Dat je daarbij niet al te sportief te werk moet gaan, stipten we al aan. n -CONCLUSIE Het zwaardere motorblok brengt merkbaar meer leven in de V7-brouwerij, waarbij het sterkste punt net als voorheen het ontspannen glijden op de aangename koppelgolf is. Al te veel uit­ bundigheid als het op sportief sturen aankomt laat de V7 liever aan anderen over, vooral ook omdat het gewicht niet lager is geworden.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3