MotoPlus 08 - 2021
EERSTE TEST MOTOPLUS 31 V7 SPECIAL Meer glimmend metaal, glanzende lak en spaakwielen vormen de basis van de Special. Technisch verschillen de V7’s niet van elkaar. Voor Moto Guzzi is de V7 een bijzondere motorfiets. In 1967 verscheen de eerste versie, die als noviteit destijds een dikke V-twin had. Dit concept kenmerkt tot op de dag van van daag de machines uit Mandello del Lario en uiteraard is ook de in 2008 weer op de markt gebrachte V7 van zo’n krachtbron voorzien. Anders dan de eerste V7 in zijn tijd was die ‘nieuwe’ 750-twin met zijn 50 pk vermogen niet zozeer een sportieve machine maar eerder een gemoedelijke metgezel, aangezien er door die aanstekelijk stampende V-twin 210 kilo gewicht plus berijder moest worden voort bewogen. Daar veranderden ook wat extra pk’s bij een model-update in 2017 weinig aan. Toch moet er bij de hoogste Piaggio-bazen een glimlach op het gezicht zijn verschenen na het zien van de verkoopcijfers van deze Guzzi, want blijkbaar viel de klassieke en afhankelijk van het specifieke model retro-achtige styling van de V7 goed in de smaak bij fans van Itali aanse motoren. Aan die pure motorfiets-look is ook voor 2021 weinig veranderd. Wel zet Moto Guzzi de beide leverbare V7-varianten Special en Stone nu »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3