MotoPlus 04 | 2021

TECHNIEK DUURTEST APRILIA SHIVER 900 km 50000 49 000 48 000 47000 45868 45000 44 000 43000 42000 41000 40 480 40372 40 000 39 000 38539 37000 36 000 35000 34 000 33000 32000 31000 30 000 29 000 28 000 27000 26 000 25000 24 691 23000 22000 21813 21422 20 460 20366 20317 19 000 18319 17000 16 000 15000 14 000 13000 12000 11000 10 000 9000 8000 7000 6000 5000 4000 3000 2000 1000 Valpartij tijdens testen: hand­ protector, valprop, schakelpedaal en achterwiel vervangen Valpartij: handbeschermer, valprop en schakelpedaal vervangen Remschijven, remblokken en balhoofdlagers tijdens beurt vervangen (garantie) USB-stekker doorgebrand, vervangen (garantie) Lampje dimlicht vervangen Lampjes achterlicht vervangen USB-stekker doorgebrand, vervangen (garantie) Koppelingsschakelaar defect, vervangen Uitlaatbochtpakking achterste cilinder doorgeblazen Koppelingsschakelaar defect Voorremblokken vervangen tijdens 40.000 km-beurt De Aprilia Shiver 900 vervulde tijdens de duurtest een karakter­ rol. Afwijkend van de norm, met een paar scherpe randjes, maar onderschat. Hij legde de 50.000 kilometer overwegend onopval­ lend en goed af. Hoe goed precies, bleek bij de demontage. | Tekst: Andreas Bildl; Foto’s: Flash Art, Hertler, Kaschel, Möller-Töllner, Künstle | CIAO BELLA Je doet altijd gewillig en betrouwbaar je werk, maar omdat je geen spectaculaire cijfers laat zien of jezelf op een andere manier in de schijnwerpers zet, wordt gemakkelijk over het hoofd gezien wat je gepresteerd hebt. Zo ongeveer zou de Shiver 900 zich na de lange­ duurtest kunnen voelen. Hij legde de 50.000 testkilometers in een kleine tweeëneenhalf jaar af en deed in die tijd eigenlijk niks anders De Shiver was populair van­ wege z’n rijplezier, ruime zit en zijn betrouwbaarheid.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3