MotoPlus 04 | 2021
EERSTE TEST MV AGUSTA RUSH 1000 20 MOTOPLUS EERSTE TEST De Rush 1000 oogt exotisch en futuristisch. Dat komt vooral door het dichte achterwiel, de ronde koplampen en een aluminium gespaakt voorwiel. Je zou het qua uiterlijk een beetje kunnen zien als een combinatie van een caféracer, superbike en Amerikaanse Top-Fuel Dragster. Maar snel is ’ie ook, met 212 pk (de goedgekeurde versie met stille uitlaat moet dadelijk goed zijn voor 208 pk) is een top snelheid van 300+ kilometer per uur haalbaar. En dat voor een naked! Maar dat mag ook wel, want hij kost namelijk € 39.950,-. Niet erg aantrekkelijk voor de gemiddelde rijder en/ of kostwinner. Hij past ook niet echt in het plaatje ‘woon-werkverkeer’, zeker niet met het gemonteerde race-uitlaatsysteem van SC Project, waarmee de 2020-versies waren uitgerust. Nee, deze exotische fiets is puur gemaakt voor de bijzondere momenten in het leven op twee wielen. MV Agusta onthulde in 2020 de Brutale Rush. Die Rush was vooral bedoeld als exclusieve ‘dragbike’ met 212 pk, mede dankzij de gemonteerde sport uitlaat en racing-ECU. Technisch was de Rush gebaseerd op de Brutale 1000RR. Een aangepaste koplamp, achterzijde, buddyseat-kap en diverse carbon-delen maakten hem tot een echte blik vanger. Zijn prijs van bijna 40 mille stond het suc ces niet in de weg: de gelimiteerde oplage was in no time uitverkocht. En vanwege de aanhoudende vraag heeft MV Agusta besloten om binnenkort met een Euro5-goedgekeurde productieversie van de Rush 1000 te komen. | Tekst: Tobias Münchinger; Foto’s: MV Agusta | RUSH HOUR »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3