MotoPus 03 - 2021
BERRY ENKHOF EN ZIJN H-D SPORTSTER IRON MIJN TROTS als een scheermes. Ik wilde alleen wel per se een Iron, die bleek alleen nergens meer te krij gen in Nederland. De hele Sportster-lijn gaat verdwijnen en de Iron bleek niet meer voor radig. Maar ik had geluk, in Engeland stond er nog eentje en bij de dealer in Heteren stond een motor die ze in Engeland nodig hadden, konden ze dus mooi ruilen. Wel één probleem: ik had de motor al heel snel nodig, want ik had een weekend met de jongens gepland. Binnen een week heb ik ’m gekocht, is ’ie van Engeland naar hier verscheept en is er een kenteken op gekomen. Het lukte alleen niet om er een groter kuipje en achterrekje op te zetten, die wilde ik er namelijk graag op heb ben. Donderdag heb ik ’m opgehaald en vrijdag vertrokken voor een weekend weg. Hij werd dus meteen even goed ingereden, na anderhalve week kon ’ie al terug voor zijn vijftienhonderd-kilometer-beurt. Konden ze meteen dat ruitje en rekje erop zetten. Achteraf gezien was het echt een uitstekende keuze. Fantastisch ding en ook echt een motor die bij me past. Niet iedereen zal het geloven, maar hij is ook echt comfor tabel. Al blijven er wensen, misschien nog een paar pk’s erbij en een twee-in-een uitlaatje lijkt me ook wel wat. Maar verder is hij prima zo, en best bijzonder. Het is één van de laatste Irons die in Nederland zijn geleverd immers. Deze blijft altijd, ik ver koop helemaal niks meer!” n Waar je mee omgaat, word je mee besmet, in dit geval dus met het Harley-virus. Ondanks dat er ‘wel wat meer pk’s in mogen’, wordt een sportieve rijstijl niet geschuwd, getuige het asfalteczeem op de uitlaten. Misschien wel de laatste der Mohikanen, de Sportster Iron 1200 moest vanuit Engeland komen, in Nederland waren ze niet meer verkrijgbaar. MIJN TROTS MOTOPLUS 87
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3