MotoPus 03 - 2021

PRAKTIJK MOTOPLUS 77 Maxxis In het verleden waagde dit Taiwa­ nese bandenmerk zich ook al eens op de allroad-markt. In onze testen echter met slechts door­ snee resultaten. De nieuwe tactiek: scoren op de offroad-markt. Michelin Michelin maakt al jaren de beste regenbanden voor sportfietsen, toermachines en allrounders. Die eigenschap moet ook de nieuwste klassieker­ banden sieren. CST Deze afkorting staat voor Cheng Shin banden, waarmee duidelijk wordt uit welk land deze banden afkomstig zijn: China. En met 25.000 werknemers kun je CST inmiddels geen kleine jongen meer noemen. Magsport C-6501/C-6502 Als het specifiek om motorbanden gaat, bakt CST nog wat kleinere broodjes, maar de meeste modellen, zoals deze Magsport C-6501/C-6502 en ook het radiale zuster­ model CM-615/CM-616, zijn voor de 125- en opstapmarkt ontwikkeld. Zo ligt de Magsport bijvoorbeeld af-fabriek onder de Aprilia SX125. De CM is in de maten 110/70R17 (voor) en 150/60R17 (achter) ook geschikt voor opstap­ pers als een KTM 390 Duke. Road Classic De nieuwe diagonaalband voor klassiekers, youngtimers en lichte opstappers vervangt de bekende Pilot Activ en moet met name onder slechte weersomstandigheden over­ tuigen. Michelin zet bij de Road Classic in op de beproefde silica-mix, die het ook zo goed doet bij de radiaalbanden voor pk-kanonnen. Maxcross MX-ST M-7332 Sinds 2019 is Maxxis partner in het MXGP-kampioenschap en heeft het haar bandenportfolio voor de crossbaan steeds verder weten uit te bouwen. Deze nieuwe MX-ST moet zich als allrounder voor het zand ontpoppen, maar moet met zijn handling- en tractie-eigenschappen ook overtuigen op intermediate banen. KTM is al voldoende overtuigd en rust diverse GasGas-modellen af-fabriek met deze band uit.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3