MotoPus 03 - 2021
PRAKTIJK MOTOPLUS 77 Maxxis In het verleden waagde dit Taiwa nese bandenmerk zich ook al eens op de allroad-markt. In onze testen echter met slechts door snee resultaten. De nieuwe tactiek: scoren op de offroad-markt. Michelin Michelin maakt al jaren de beste regenbanden voor sportfietsen, toermachines en allrounders. Die eigenschap moet ook de nieuwste klassieker banden sieren. CST Deze afkorting staat voor Cheng Shin banden, waarmee duidelijk wordt uit welk land deze banden afkomstig zijn: China. En met 25.000 werknemers kun je CST inmiddels geen kleine jongen meer noemen. Magsport C-6501/C-6502 Als het specifiek om motorbanden gaat, bakt CST nog wat kleinere broodjes, maar de meeste modellen, zoals deze Magsport C-6501/C-6502 en ook het radiale zuster model CM-615/CM-616, zijn voor de 125- en opstapmarkt ontwikkeld. Zo ligt de Magsport bijvoorbeeld af-fabriek onder de Aprilia SX125. De CM is in de maten 110/70R17 (voor) en 150/60R17 (achter) ook geschikt voor opstap pers als een KTM 390 Duke. Road Classic De nieuwe diagonaalband voor klassiekers, youngtimers en lichte opstappers vervangt de bekende Pilot Activ en moet met name onder slechte weersomstandigheden over tuigen. Michelin zet bij de Road Classic in op de beproefde silica-mix, die het ook zo goed doet bij de radiaalbanden voor pk-kanonnen. Maxcross MX-ST M-7332 Sinds 2019 is Maxxis partner in het MXGP-kampioenschap en heeft het haar bandenportfolio voor de crossbaan steeds verder weten uit te bouwen. Deze nieuwe MX-ST moet zich als allrounder voor het zand ontpoppen, maar moet met zijn handling- en tractie-eigenschappen ook overtuigen op intermediate banen. KTM is al voldoende overtuigd en rust diverse GasGas-modellen af-fabriek met deze band uit.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3