MotoPus 03 - 2021
PRAKTIJK BANDENNIEUWS 2021 76 MOTOPLUS PRAKTIJK Dunlop Van de kleine Monkey tot de grote GS: 2021 is voor Dunlop het startschot voor een stevig banden offensief. Interessante nieuwkomer: de Mission voor on- en offroad-gebruik. Sportsmart MK3 In onze bandentest van 2019 bleek de opvolger van de Sportsmart 2 Max niet de meest geschikte band voor praktisch dagelijks gebruiksgemak, maar voor circuit dagen en -trainingen was het absoluut een interessante optie. In 2021 is de MK3 er ook in de achterbandmaat 160/60ZR17 en is daarmee ook een optie voor oudere 600-supersports of allrounders. K180 Scooter Bij het profieldesign heb ben de ontwikkelaars dui delijk inspiratie opgedaan in de flat-track-wereld. Of de Honda Monkey- of Piaggio TPH-rijders hier mee een flinke zwarte streep op het asfalt wil len driften? De brutalen hebben de halve wereld. Interessant: de drie 10- en 12-inch maten zijn zowel als voor- en als achter band te gebruiken. Mutant In het afgelopen seizoen baarde het reptielachtige profiel van deze Mutant al opzien. Een interessante band, die je moet plaatsen in de drie hoek allroad, scrambler en crossover. Dit seizoen is deze allrounder er ook met M+S-markering en W-snelheidsindex voor populaire middenklassers als de Kawasaki Z650 of supermoto’s à la de KTM 690 SMC-R. Mission Anders dan gebruikelijk in dit segment moet deze nieuwe allroad-band nadrukkelijker op offroad-gebruik zijn toe gespitst. Met grove profiel blokken moet dit nieuwe model garant staan voor goede offroad-tractie, zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties op het asfalt. Handling, grip reserves en ook geluids productie zouden de sterke punten op asfalt moeten zijn.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3