MotoPus 03 - 2021
VERGELIJKINGSTEST 3 MIDDENKLASSE ADVENTURES 26 MOTOPLUS VERGELIJKINGSTEST Het gekartelde rempedaal op de 890 heeft een omkeerbare bevestiging, zodat het voor staand rijden hoger staat. Bij de BMW F850GS kan voor hetzelfde effect een extra pedaaltje worden uit geklapt. Ook het rempedaal van de Tiger is flink gekarteld. Bij een val kan het uiteinde naar achteren/boven wegklappen. KTM BMW TRIUMPH Waarbij ‘avontuur’ vandaag de dag niet synoniem staat voor het ontbreken van aller- lei gemakken. Dat kunnen we op de Tiger al meteen constateren. Hoewel de aanvulling ‘Rally Pro’ achter de typeaanduiding eerder doet denken aan een hardcore terreinmotor voor zware ritten door een bloedhete woes- tijn, is de Britse machine voorzien van een uitrustingspakket dat qua comfort niks te wensen overlaat. Daartoe behoren onder andere allerlei connectiviteitsfuncties met Bluetooth-module voor het bedienen van een GoPro-camera, verbinding met je smartphone, muziek afspelen en turn-by-turn navigatie op je dashboard. Verder is er bijvoorbeeld ook nog handvatverwarming en zadelverwarming voor rijder en passagier. Geen wonder dus dat de man in het zadel van de Triumph al snel met een dikke smile op de motor zit, terwijl de KTM-rijder vandaag in de kou zit. De 890 Adventure heeft cruise-control, instelbare tractiecontrole, hellingshoekafhankelijk ABS inclusief offroad-modus en verschillende rij modi, maar je handen en zitvlak blijven helaas koud. Op de F850GS Adventure heb je het wat dat betreft iets beter: een BMW zonder handvatverwarming is nog onwaarschijnlij- ker dan alle cijfers goed in de Staatsloterij. Daarbij heeft de BMW als enige een adaptief regelende achterschokdemper, waarvan je
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3