MotoPlus 01 - 2021

38 MOTOPLUS RIJ-IMPRESSIE RIJ-IMPRESSIE SUZUKI V-STROM 1050XT – SUZUKI DR 750 BIG Suzuki DR 750 Big Suzuki V-Strom 1050XT MOTOR Bouwwijze eencilinder, viertakt met vier kleppen per cilinder 90° V-twin, viertakt met vier kleppen per cilinder Injectie 2x Ø 33 mm (dubbele carbu­ rateur) Ø 45 mm Koppeling natte meerplaatskoppeling, vijfbak natte meerplaatskoppeling, zesbak Boring x slag 105,0 x 84,0 mm 100,0 x 66,0 mm Cilinderinhoud 727 cc 1.037 cc Compressie 9,5 : 1 11,5 : 1 Max. vermogen 37,0 kW (50 pk) bij 6.800 tpm 79 kW (107 pk) bij 8.500 tpm Max. koppel 55 Nm bij 5.600 tpm 100 Nm bij 6.000 tpm RIJWIELGEDEELTE Frame stalen buizenframe aluminium brugframe Voorvork telescoopvork, Ø 38 mm upside-down, Ø 43 mm Remmen v/a Ø 280/160 mm trommelrem Ø 310/260 mm Hulpsystemen – bochten-ABS, tractiecontrole Wielen 1.85 x 21; 2.50 x 17 2.50 x 19; 4.00 x 17 Banden 90/90-21; 130/80-17 110/80R19; 150/70R17 Banden in test Bridgestone Battlax BT45 / Avon Trailrider Bridgestone Battlax AX41 MATEN EN GEWICHTEN Wielbasis 1.520 mm 1.555 mm Balhoofdhoek 61,0° 64,5° Naloop 138 mm 109 mm Veerweg v/a 240/220 mm 160/160 mm Zithoogte 876 mm 850 mm Rijklaar gewicht 195 kg 251 kg Max. belading n.b. 189 kg Tankinhoud 29 liter 20 liter Service-intervallen 6.000 km 12.000 km De sprong van een 727cc eencilinder naar een 1.037cc tweecilinder is meer dan een plus in cilinders en inhoud alleen. Dertig jaar aan ontwikkeling heeft ook zijn weerslag op de complexiteit van de krachtbronnen. TECHNISCHE GEGEVENS

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3