MotoPlus 24 - 2020

CHINESE 48-PK-500’S TEGEN JAPANSE TOPSELLER VERGELIJKINGSTEST VERGELIJKINGSTEST MOTOPLUS 35 VOGE 500R Details en afwerking van de Voge zijn goed. Chic: sierstriping onder een laag blanke lak. Het dashboard is wat mager uitgevoerd, maar wel voorzien van een USB-aansluiting. Een kleine uitlaatdemper, de bovenste opening is een dummy. Modern, markant en hoekig. Het design van de Voge kent vele vouwen, uitstulpingen en lijnen. De motor is een een-op-een-kopie van de Honda. onderweg op veel goedkeurende blikken kan rekenen, is wat dat betreft de perfecte sight­ seeing-motorfiets. Het leeuwtje moet wel als eerste naar de pomp, er gaat immers maar 12,7 liter benzine in de tank. Toch is de actieradius van 325 kilometer absoluut acceptabel. Op de Voge zit je wat compacter en meer geïntegreerd in de motor. Ook hier sluiten de knieën mooi op het slanke silhouet van de tank aan. De 500R heeft het op een na breedste stuur van de drie, en dat op een gemiddelde hoogte. Zelfs langere rijders kunnen goed hun plek vinden op de Voge, zonder dat rijders met kortere benen over het hoofd worden gezien. De ergonomie van deze Chinees klopt. Nog meer ‘in’ de motor zit je op de Honda CB500F. Het stuur staat twee centimeter lager en is een centimeter smaller, terwijl de voetsteunen net even wat hoger zijn geplaatst. Dat zorgt dus voor een meer semi-sportieve zithouding met de beste feedback van de voor­ partij en de grootste druk op het voorwiel. Die troefkaart speelt de Honda op bochtige wegen volledig uit. De CB is het meest ont- spannen om te rijden. Hier komt alles samen: meer feedback, nauwkeuriger en de lichtste handling. Koerscorrecties onder hellingshoek? Kinderspel in het zadel van de CB500F. Alles gaat bijzonder gemakkelijk. Om op bochtige slingerweggetjes in het spoor te blijven, moet je op de Voge het mes echt tussen de tanden nemen. De Honda-rijder zit er bij hetzelfde tempo dan nog heerlijk frisjes bij. Een minder »

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3