MotoPlus 24 - 2020
VERGELIJKINGSTEST MOTOPLUS 33 Forse en niet te missen schakelaars, waar schuwingslicht. In tegenstelling tot zijn CB-broers is de 500 voorzien van een streetfighter-voorpartij. Informatief maar contrastarm dashboard met een veel te kleine schaalverdeling. Benelli Leoncino 500 Honda CB500F Voge 500R MOTOR Bouwwijze paralleltwin paralleltwin paralleltwin Injectie 2x Ø 37 mm 2x Ø 34 mm 2x Ø 34 mm Koppeling natte multiplaat natte multiplaat (anti-hop) natte multiplaat Boring x slag 69,0 x 66,8 mm 67,0 x 66,8 mm 67,0 x 66,8 mm Cilinderinhoud 500 cc 471 cc 471 cc Compressie 11,5 : 1 10,7 : 1 10,7 : 1 Max. vermogen* 35,0 kW (48 pk) bij 8.500 tpm 35,0 kW (48 pk) bij 8.600 tpm 32,0 kW (44 pk) bij 8.500 tpm Max. koppel* 46 Nm bij 6.000 tpm 43 Nm bij 6.500 tpm 41 Nm bij 7.000 tpm RIJWIELGEDEELTE Frame stalen vakwerkframe stalen brugframe stalen brugframe Voorvork upside-down, Ø 50 mm telescoop, Ø 41 mm upside-down, Ø 41 mm Remmen v/a Ø 320/260 mm Ø 320/240 mm Ø 298/240 mm Hulpsystemen ABS ABS ABS Wielen 3.50 x 17; 4.50 x 17 3.50 x 17; 4.50 x 17 3.50 x 17; 4.50 x 17 Banden 120/70ZR17; 160/60ZR17 120/70ZR17; 160/60ZR17 120/70ZR17; 160/60ZR17 Banden in test Pirelli Angel ST Michelin Road 5 2CT, achter 2CT+ Pirelli Angel ST MATEN EN GEWICHTEN Wielbasis 1.460 mm 1.410 mm 1.445 mm Balhoofdhoek 65,5° 64,5° 64,0° Naloop 100 mm 102 mm n.b. Veerweg v/a 125/128 mm 120/119 mm 127/120 mm Zithoogte 1 810 mm 795 mm 785 mm Rijklaar gewicht volgetankt 1 212 kg 190 kg 202 kg Laadvermogen 1 185 kg 181 kg 146 kg Tankinhoud 12,7 liter 17,1 liter 16,5 liter Onderhoudsinterval 6.000 km 12.000 km 10.000 km Prijs NL € 7.099,- € 7.458,- € 6.499,- Prijs B € 5.999,- € 6.399,- € 5.499,- *Fabrieksopgave; 1 MotoPlus-metingen MOTOPLUS-METINGEN Topsnelheid* 160 km/uur 176 km/uur 160 km/uur Acceleratie 0-100 km/uur 6,2 sec 5,9 sec 6,1 sec 0-140 km/uur 14,8 sec 12,9 sec 13,9 sec Acceleratie in zesde versnelling 60-100 km/uur 7,1 sec 7,1 sec 6,8 sec 100-140 km/uur 9,4 sec 9,3 sec 9,0 sec Benzineverbruik Secundair 1 op 25,6 1 op 31,3 1 op 28,6 Theoretische actieradius (secundair) 326 km 534 km 471 km ter waarschijnlijk niet zonder pauze af, want het net als bij de Honda sportief in tweeën gedeelde zadel wordt na een paar uurtjes sturen wat oncomfortabel. Op het overwegend dik gepolsterde zadel van de Benelli zit je het meest comfortabel. Je zit er klassiek geïnspireerd en haast op oud-Engelse wijze op. Je pakt het hoge en brede stuur vast, merkt meteen dat de knieën goed op de tank aansluiten en je voeten vinden als vanzelf hun weg naar de voetsteunen. Aangenaam rechtop en met overzicht op de omgeving. Prima geschikt om te toeren! De Benelli, die TECHNISCHE GEGEVENS »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3