MotoPlus 24 - 2020

MARK VAN ROSSUM EN ZIJN DUCATI HYPERMOTARD SPECIAL MIJN TROTS elektronica van de een met de hardware van de ander gecom­ bineerd, dat is met een heel klein foefje te doen. En nu is ’ie motorisch perfect, hij heeft 151 pk aan het achterwiel, maar veel belangrijker, hij is helemaal stabiel, ook elektronisch. Hij is nu wel grotendeels klaar, al zijn er nog wel wat wensen. Bij 160 à 170 km/uur neigt ’ie tot een tankslapper, dus er moet zo snel mogelijk een stuurdemper op. En ik wil nog van die hele dure, zigeunergouden Marche­ sini-wielen, net als een carbon kontje zonder die vleugeltjes. Dat krijgen we ook wel weer pas. Ik ben wat dat betreft niet zo van advies vragen, maar gewoon zelf proberen. Lukt het de eerste keer niet, dan de tweede keer wel. Ik heb met die 749 drie kabelbomen verkloot, maar uiteindelijk kom ik er wel. En van je fouten leer je het meest!” n Niet alles is door Mark zelf gemaakt, de uitlaat is er bij­ voorbeeld “door een uitlaten­ boer onder gebakken”. Hybride constructie: frame van een Hypermotard 1100, de achter­ brug van een 1098, het blok van een 999 en de elektronica van een 1198. Alles wel van Ducati uiteraard. Mark van Rossum had een naked bike met een lekker pittig blok voor ogen. Die missie is wel geslaagd!

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3