MotoPlus 22 / 2020
TOPTEST VOGE 500R 38 MOTOPLUS TOPTEST Voge 500R Cilinderinhoud 471 cc Vermogen 32,0 kW/44 pk Aantal cilinders 2 Prijs NL € 6.499,- / B € 5.499,- Een golf nieuwe motorfietsen uit China overspoelt Europa. Het merk Voge is volledig nieuw bij ons. De Chinese fabrikant stuurt zijn vlot gelijnde en vooral gunstig geprijsde 500- vlaggenschip alvast vooruit. Een goede basis voor succes? | Tekst: Thomas Schmieder; Foto’s: fact | CHINESE VERRASSING Het was al een tijdje duidelijk dat er het een en ander ging komen. Europa’s 48-pk-regeling zorgde met ingang van januari 2013 voor wat extra spek op de botten van de motor fabrikanten en bracht veel nieuwe motor rijders en heropstappers in de zadels van echt goede motorfietsen. Bovendien rijden deze motoren, standaard voorzien van ABS ook, stukken beter dan de geknepen modellen van voorheen. Honda zat er van begin af aan goed bij met de volledig in Thailand geproduceerde CB500-lijn. Op de golf van dat succes wil dit Voge nu meezwemmen. Voge? Nooit van gehoord? Dat kan kloppen, maar het moederbedrijf achter dit nieuwe merk doet wellicht wel een belletje rinkelen, want dat is namelijk Loncin. Inderdaad, die kennen we ergens van, want daar laat BMW niet alleen haar 400cc-scooters produceren, maar laat het ook de parallel twins voor de F750 en 850GS maken. In tech- nisch opzicht zijn het dus geen beginners bij Voge. Loncin huist in Chongqing, een stad met 6,6 miljoen inwoners die als hoofdstad van de Chinese motorindustrie bekendstaat. China, dat staat synoniem voor massa en razendsnelle groei. Chinese motormerken als Mondial, Brixton of Mash zijn al langer actief in Europa. Met vier modellen in het beginners-segment komt daar nu dus Voge bij. In deze Toptest staat de 500R roadster centraal, die voor een scherpe € 6.499,- bij de dealer staat. Plaats van handeling is ons Toptest terrein, waar in het recente verleden de grootste concurrenten van de »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3