MotoPlus 19 - 2020
VERGELIJKINGSTEST 3 MUSCLE-BIKES 42 MOTOPLUS VERGELIJKINGSTEST TECHNISCHE GEGEVENS Ducati Diavel 1260S Harley-Davidson FXDR114 Triumph Rocket 3R MOTOR Bouwwijze 90° tweecilinder V-motor 45° tweecilinder V-motor driecilinder lijnmotor Injectie 2x Ø 56 mm 2x Ø 55 mm 3x Ø 46 mm Koppeling natte multiplaat (anti-hop) natte multiplaat natte multiplaat (anti-hop) Boring x slag 106 x 71,5 mm 102,0 x 114,3 mm 110,2 x 85,9 mm Cilinderinhoud 1.262 cc 1.868 cc 2.458 cc Compressie 13,0 : 1 10,5 : 1 10,9 : 1 Max. vermogen* 117,0 kW (159 pk) bij 9.500 tpm 67,0 kW (91 pk) bij 4.500 tpm 123,0 kW (167 pk) bij 6.000 tpm Max. koppel* 129 Nm bij 7.500 tpm 160 Nm bij 3.500 tpm 221 Nm bij 4.000 tpm RIJWIELGEDEELTE Frame stalen vakwerkframe stalen dubbel wieg frame aluminium brug frame Voorvork upside-down Ø 48 mm upside-down Ø 43 mm upside-down Ø 47 mm Remmen v/a Ø 320/265 mm Ø 300/292 mm Ø 320/300 mm Hulpsystemen bochten-ABS, tractiecontrole ABS bochten-ABS, tractiecontrole Wielen 3.50 x 17; 8.00 x 17 3.00 x 19; 8.00 x 18 3.50 x 17; 7.50 x 16 Banden 120/70ZR17; 240/45ZR17 120/70ZR19; 240/40R18 150/80R17; 240/50R16 Banden in test Pirelli Diablo Rosso III Michelin Scorcher II Avon Cobra Chrome AV91/AV92 MATEN EN GEWICHTEN Wielbasis 1.600 mm 1.735 mm 1.677 mm Balhoofdhoek 63,0° 56,0° 62,1° Naloop 120 mm 120 mm 135 mm Veerweg v/a 120/130 mm 130/86 mm 120/107 mm Zithoogte 1 780 mm 740 mm 785 mm Rijklaar gewicht volgetankt 1 248 kg 303 kg 320 kg Laadvermogen 1 192 kg 230 kg 205 kg Tankinhoud/reserve 17,0 liter 18,5/3,8 liter 19,0 liter Onderhoudsinterval 15.000 km 8.000 km 16.000 km Prijs NL € 27.190,- € 26.200,- € 26.200,- Prijs B € 23.690,- € 22.800,- € 21.600,- Prijs testmotor € 27.190,- € 26.590,- 2 € 26.500,- 3 *Fabrieksopgave; 1 MotoPlus-metingen; 2 kleur performance orange (€ 390,-); 3 kleur rood (€ 300,-) MOTOPLUS-METINGEN Topsnelheid* 252 km/uur 190 km/uur 222 km/uur Acceleratie 0-100 km/uur 3,1 sec 4,3 sec 3,3 sec 0-140 km/uur 4,8 sec 7,7 sec 5,2 sec 0-200 km/uur 9,8 sec – 10,9 sec Acceleratie in zesde versnelling 60-100 km/uur 4,4 sec 4,8 sec 3,7 sec 100-140 km/uur 3,5 sec 5,7 sec 3,4 sec 140-180 km/uur 4,2 sec – 4,2 sec Verbruik Secundair 1 op 21,3 1 op 21,7 1 op 15,4 Theoretische actieradius (secundair) 362 km 402 km 292 km Triumph: een middelgrote airbox van rvs en aluminium, plus een dry-sump smeersysteem. Ducati: een prominent aanwezig, duidelijk zichtbaar motorblok met ultrakorte slag en wet-sump smering. Harley: dubbele bougies, vierklepskoppen en primaire aandrijving met duplexketting onder een enorm koppelingsdeksel.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3