MotoPlus 23 2019
EERSTE TEST SYM MAXSYM TL500 46 MOTOPLUS EERSTE TEST Het Taiwanese merk SYM zal bij de meeste mensen vooral bekend zijn van de bromscooters en lichte motorscooters. SYM heeft echter ook diverse zwaardere modellen in het programma. Hier in Neder land waren dat dit jaar de Cruisym 300i, de Joymax Z300 en de Max sym 600i, waarbij die laatste bij ons nu uit het programma gaat. Al deze scooters zijn eencilinders, met een flinke 565cc-eenpitter in de 600i. Voor die meer toeristische scooter komt hier te lande dus de sportievere tweecilinder-TL500 in de plaats. De TL500 is het eerste model van een heel nieuwe twee cilinder-serie. Hij is ontworpen als Zware motorscooters met tweecilinderblok kennen we van de grote Japanse motormerken en BMW, maar nog niet van scooterspecialist SYM. Tot nu dan, want in Portugal konden we voor het eerst rijden met de langverwachte Maxsym TL500, een sportieve scooter met een 41 pk sterke 465cc-tweecilinder in het vooronder. Met een concept naar goed voorbeeld. | Tekst: Koen Alders; Foto’s: SYM, Alders | WELKOM IN FACT SHEET SYM Maxsym TL500 Cilinderinhoud: 465 cc Vermogen: 41 pk bij 6.750 tpm Koppel: 42,5 Nm bij 6.250 tpm Prijs: NL € 9.598,-; B € 7.949,- Licht, gemakkelijk en stabiel sturende scooter Prettige, vrij ruime zitpositie Smeuïg lopend, goed presterend blok Ruit alleen met gereedschap verstelbaar (twee standen) Vering aan de harde kant Bijterige achterrem een sportieve scooter met dyna mische stuureigenschappen; een scooter die doordeweeks prak tisch vervoer biedt en een hoge funfactor heeft voor plezierritten in het weekend. We hoeven er niet geheimzinnig over te doen: SYM heeft voor het concept een goed voorbeeld genomen aan de Yamaha TMax. Ook de SYM heeft een fors stalen buizenframe met een normale swingarm en het motorblok voor in het frame gemonteerd, voor
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3