MotoPlus 23 2019

Met de Vector en Velox trapt het Italiaanse Stylmartin de nieuwe sportieve U-collectie af. Deze korte laarzen zijn voor- zien van versterkingen rond de hak en de zool, terwijl het gebruik van een membraan deze stappers weersbestendig moet maken. Ze zijn er in het zwart/grijs en in de maten 39 t/m 47. Prijs: € 159,-. Info: www.grandcanyonbike.eu Stappen in stijl MOTO MORINI HINT OP MIDDENKLASSE Eighties revival bij Shoei In 2016 vormde de J•O de aftrap van Shoei’s nieuwe Neo Classic-lijn. Afgelopen jaar werd daar met de EX Zero een offroad-style integraal­ helm aan toegevoegd en vanaf komend jaar heeft de trendbewuste retrorijder nog meer keus: ziehier de nieuwe Glamster! De helm ademt de jaren ’80 uit al zijn poriën, en dat vooral dankzij het lekkere vintage design. Ook het his- torische Shoei-logo sluit daar naadloos op aan. Allesbehalve ‘ouderwets’ is de constructie, de helmschaal is namelijk gemaakt van een lichtgewicht multi-composiet vezellami- naat (AIM) en de schaal is er in drie maten. Het interieur is uitneembaar en wasbaar, met in drie verschillende diktes verkrijgbare wangkussens. Net als alle Shoei-helmen is ook deze Glamster geschikt voor Shoei’s Personal Fitting System (€ 60,-), waarbij de pas- vorm volledig op maat wordt gemaakt. Verdere kenmerken van de nieuwe Neo Classic zijn onder meer een Emergency Quick Release System (EQRS), meervoudig ventilatiesysteem, robuuste dubbel D-sluiting en een krasvast vizier, waarbij een Pinlock Evo anti-condens vizier standaard wordt meegeleverd. De nieuwe, in april 2020 lever- bare Shoei Glamster (maten XS t/m XXL) komt er in vier basic uni-kleuren en drie graphics. Prijzen beginnen bij € 449,-. Info: www.shoei-europe.com Ook het Italiaanse Moto Morini ressorteert tegenwoordig onder Chinese vleugels (Zhongneng Vehicle Group) en dat moet er onder andere voor zorgen dat het van oorsprong Italiaanse merk breder in de markt wordt gezet en ook de middenklasse gaat bedienen. Daar- toe geeft het nu een voorzet met twee studiemodellen op dezelfde technische basis: de X-Cape adventure en de 6½ retro naked. Beide worden aangedreven door een 650cc paralleltwin van Chinese makelij. Specificaties van dit blok zijn nog niet bekend, maar het hangt in beide gevallen in een stalen brugframe. Opvallend is dat de elektronica vooralsnog beperkt blijft tot ABS, wat er op zou kun- nen wijzen dat de prijs van beide modellen, mochten ze in productie gaan, concurrerend gaat worden. Wel is de X-Cape voorzien van een 7-inch TFT-scherm met Bluetooth-connectiviteit. NEWSFLASH Ook deze 6½ is een smake- lijk proefbal- lonnetje van Moto Morini.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3