MotoPlus 22/2019
EICMA 2019 MOTOMONDO OVER 2020 MV AGUSTA BRUTALE 1000RR/RUSH 1000 Naam: Jan Ykema Leeftijd: 52 jaar Functie: Directeur MotoMondo (Royal Enfield, Hyosung, Mash en MV Agusta) En, tevreden met jullie nieuwe modellen? “Ja, wij waren al heel blij met het hui dige assortiment. De nieuwe model len die in Milaan en Brussel gepresen teerd zijn of nog zullen worden, gaan zorgen voor een extra boost!” Welke van die nieuwe modellen gaat komend seizoen voor jullie een speerpunt worden? “Bij Hyosung verwachten we de nieuwe 300cc Bobber, welke voor de rentree zorgt van Hyosung in Neder land. Mash presenteert op het Salon in Brussel een paar heuse wereld primeurs en met Royal Enfield gaan we na een zeer geslaagde start in 2019 verder bouwen met het huidige gamma. Het speerpunt voor MV Agusta gaat de Superveloce worden, en de Brutale 1000RR.” Zou je nog graag een bepaald model in jullie eigen line-up zien dat er nu niet in zit? “Eigenlijk zijn we content met alle modellen bij alle merken. We hebben al een keer aangegeven dat wij graag het KX conceptmodel van Royal Enfield in het programma zouden wil len hebben, maar er is op dit moment nog genoeg ruimte om het huidige programma in de markt te zetten.” Wat zijn jullie verwachtingen voor het motorjaar 2020? “Hoog! Met de beide Bobbers van Hyosung kunnen we een breder publiek bedienen, Mash gaat serieus meedoen in de zwaardere 650 cc-klasse, maar ook met nieuwe 50cc en 125cc modellen. Steeds meer mensen zullen Royal Enfield gaan ontdekken en vooral kopen en ook met MV Agusta zullen we meer gezien gaan worden. Denk daarbij aan nieuwe dealers en een toegankelijker gamma.” Zien jullie de groei op de markt de komende tijd doorzetten? “Dat denk ik wel ja, het wordt weer een mooi motorfietsjaar!” MV AGUSTA SCS-MODELLEN In 2018 verraste MV Agusta de motor wereld enigszins met de Turismo Veloce 800 Lusso SCS. Dat SCS staat voor ‘Smart Clutch System’ en betreft een in samenwerking met Rekluse ontwikkelde centrifugaalkoppeling, waardoor je kunt wegrijden zonder te hoeven koppelen. Omdat de kop peling is verbonden met een conven tionele zesversnellingsbak moet je wel gewoon zelf schakelen, het is dus puur een wegrijhulp. Komend jaar zijn er twee modellen extra leverbaar met het SCS-systeem, en wel de Dragster 800RR SCS en de Brutale 800RR SCS. Volgens MV Agusta bedraagt het addi tionele gewicht van het SCS-systeem een schamele 36 gram. MV maakte bekend dat het is gestart met de productie van de Brutale 1000RR, haar exotische 208 pk en 116 newtonmeter sterke naked bike. Exotisch of niet, er is altijd baas boven baas, want op basis van die zelfde RR presenteerde MV ook de Rush 1000. Deze onderscheidt zich voornamelijk optisch van de basis versie, getuige onder meer de opvallende ronde LED-koplamp en de al niet minder in het oog springende, halfdichte achtervelg. Verder is de Rush standaard voor zien van een Öhlins upside-down voorvork, Brembo-reminstallatie en een SC Project-uitlaatsysteem met daarop het Rush 1000-logo. En last but not least valt natuurlijk het speciale lakwerk op. Helemaal goed! 32 MOTOPLUS NIEUWS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3