MotoPlus 22/2019
EICMA 2019 30 MOTOPLUS NIEUWS PIAGGIO OVER 2020 MOTO MORINI SUPER SCRAMBLER Naam: Vivian van Kaam Leeftijd: 43 jaar Functie: Marketing manager Benelux En, tevreden met jullie nieuwe modellen? “Ja, wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe modellen! Als topper hebben we de Aprilia RS660 en het concept model Tuono 660. Bij Moto Guzzi hebben we een nieuwe variant van de V85TT, de Travel, en een paar model len van de V7 III zijn in een nieuw jasje gestoken: de V7 III Stone S en V7 III Racer 10th Anniversary. Bij Piaggio hebben we een volledig vernieuwde Medley, die een moderne look heeft gekregen. En bij Vespa hebben we een aantal specials met als thema ‘Racing Sixties’. Ook zit er nu een Primavera RED tussen.” Welke van die nieuwe modellen gaat komend seizoen voor jullie een speerpunt worden? “Voor 2020 zal de focus blijven liggen op de Moto Guzzi V85TT, met daar naast als speerpunt de nieuwe Aprilia RS660 en in een later stadium de Tuono 600. Daarnaast lopen uiteraard Piaggio en Vespa in het geheel mee.” Zou je nog graag een bepaald model in jullie eigen line-up zien dat er nu niet in zit? “Op dit moment zijn wij zeer tevreden over onze huidige line-up en wachten we met smart op wat de Euro5-veranderingen teweegbrengen en op het 100-jarig bestaan van Moto Guzzi in 2021.” Wat zijn jullie verwachtingen voor het motorjaar 2020? “Wij verwachten dat de motormarkt in grote lijnen hetzelfde zal zijn als in 2019, met hier en daar een lichte stijging. De markt is zeer goed aan het herstellen en er zit een stijging in ten opzichte van de afgelopen jaren.” Zien jullie de groei op de markt de komende tijd doorzetten? “Ja, wij verwachten dat de groei zich de komende tijd zal doorzetten. Weliswaar niet met grote aantallen, maar een lichte stijging. De aanwas van nieuwe en/of jonge motorrijders, maar ook meer dames die motor rij den, is een zeer welkome aanvulling.” Moto Morini breidt haar model- gamma voor 2020 uit met deze nieuwe grote scrambler, die heel treffend tot Super Scrambler is gedoopt. Dat ‘Super’ vertaalt zich onder meer in een lekker dik blok, de retro krijgt namelijk de beschikking over de bekende 1.187cc V-twin met de kenmer- kende 87° blokhoek uit eigen huis. Het blok werd wel op het nieuwe gebruiksgebied afge- stemd, wat in cijfers neerkomt op een topvermogen van 116 pk bij 8.000 tpm en 108 Nm koppel bij 7.000 tpm. Qua uiterlijk doet Moto Morini het thema scrambler in ieder geval alle eer aan, getuige onder meer de karakteristieke vork- pootrubbers, spaakwielen met noppenbanden, breed cross- stuur en natuurlijk de fraaie, dub- bele, hoog lijnende einddempers. Verder rijdt de Italiaan zich in de schijnwerpers met verchroomde zijpanelen op de radiateur, een getrapt zadel en LED-verlichting. Aan de voorzijde heeft de Morini een volledig instelbare upside-down voorvork met 120 mm veerweg. Achter zit een mono schokdemper met hydraulische veervoorspanning en 110 mm veerweg. Op het gebied van assistentiesystemen is de Super Scrambler alleen uitgerust met een uitschakelbaar ABS. Andere noemenswaardige zaken zijn het Brembo-remsysteem, een Met de Super Scrambler voegt Moto Morini een nieuw en bovenal smake lijk hoofdstuk toe aan haar moderne classic-lijn.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3