MotoPlus 20 / 2019
72 MOTOPLUS LEZERSTEST LEZERSTEST RST-MOTORKLEDING Leeftijd: 48 jaar Beroep: ZZP’er zakelijke dienstverlening/ online marketing Motor: Suzuki V-Strom 1000 XTA Aantal kilometers per jaar: 15.000 “Inmiddels zijn we een kleine zes maanden plus een motorvakantie en het nodige aantal woon-werk kilometers verder. Naast veel stof en af en toe flinke plensbuien heeft de RST-kleding ook al wat Aan de andere kant van de Noordzee, in Engeland, is RST het grootste motorkledingmerk. Inmid dels hebben de Britten ook in Nederland voet aan wal gezet, en wat is nu een betere manier van integreren dan een aantal lokale motorrijders aan te kleden met je producten? En dus krijgen drie MotoPlus-lezers de kans om dit motorseizoen ervaring op te doen met RST-motorkleding. Stuk voor stuk zijn het echte kilometervreters en vanaf deze plek zullen ze op gezette tijden hun ervaringen delen. Een korte update na een klein half jaar ervaring met de kleding. VAN HERFST NAAR WINTER FRANS JAN BOON DE OUTFIT VAN FRANS JAN Jack: RST X Raid, € 369,- Broek: RST X Raid, € 229,- Handschoenen: RST Jet, € 60,- Laarzen: RST Raid, € 185,- De grote zak op het rugpand is handig om bijvoorbeeld extra onderkleding in op te bergen. De klittenbandsluitingen onder aan de broekspijpen beginnen wat pluizig te worden na intensief dagelijks gebruik. van de jas, die eigenlijk bedoeld is om de binnenvoering in op te bergen, is ook heel handig om een extra shirt in mee te nemen op momenten dat ik liever zon- der top- of zijkoffers rijd. Is het dan allemaal rozengeur en maneschijn? Nee, uiteraard heb ik enkele kleine puntjes van kritiek. Na een half uur door een regenbui rijden is de broek op zadelhoogte niet geheel waterdicht, waardoor de kleding daaronder klam aanvoelt. Ook de laarzen hebben dan al wat water doorgelaten. Verder begint het prut mogen verwelkomen tijdens een dag offroad-rijden door de mooie bossen in Gelderland. De vakantie ging via Duitsland naar Tsjechië en Polen, waar het wegdek op zijn zachtst gezegd niet altijd even best is. Zowel bij het rijden op slecht wegdek als bij offroad-rijden sta je vaak op je stepjes en dan is het prettig als de protectoren op hun plek blij- ven zitten en niet drukken, wat bij andere motorkleding nog wel- eens gebeurt. Mijn RST-set heeft daar geen last van. Daarnaast heeft het profiel onder de laar- zen mij al voor wat glijpartijen behoed, en zet je in een bocht een voetje aan de grond dan geven de laarzen geen krimp. Ik schreef het al eerder: de RST- jas en -broek zijn ook bij hoge temperaturen comfortabel en niet zweterig dankzij het mate- riaal en de doorwaairitsen. De pocket onderaan de achterzijde klittenband in de broekspijpen wat pluizig te worden na dage- lijks gebruik. Het functioneert overigens nog prima, en mocht dat niet meer zo zijn, dan kan het gemakkelijk vervangen worden door de plaatselijke kleermaker.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3