MotoPlus 05/2019

NEWS FLASH nieuws MOTOPLUS 15  ANTWOORDEN: TEST JE THEORIEKENNIS Net zoals in de voorgaande MotoPlus-edities hebben we ook in dit nummer weer een viertal theorievragen voor je om je geheugen op te frissen. Mocht dat tegenvallen, dan kun je op www.online- theorie-examen.nl met de MotoPlus-inlogcode 39173623 je kennis bijspijkeren door een aantal proefexamens te maken. 2. Ja 3. Ja 1. Ja 4. 50 km/uur 1 3 4 2 TOP-QUOTE “De elektrificatie van ons vervoer heeft een grotere impact op het design van motoren dan op het design van auto’s” In navolging van de uitspraak door Ducati-directeur Claudio Domenicali dat de toekomst elektrisch is, doet ook Ducati’s hoofdontwerper Andrea Ferraresi een duit in het zakje. Hij ziet vooral op design-gebied veel kansen. “In tegenstelling tot auto’s dwingt de stap naar elektrische motoren ons nieuwe wegen te bewandelen. Een uitlaatsysteem is bij een reguliere motor namelijk onderdeel van het ontwerp. En wat te denken van het accupakket of de brandstoftank? Dat is bij auto’s makkelijker op te lossen. We staan dus voor een flinke uitdaging.” WELKE SUZUKI MIS JIJ? AGV SPORT MODULAR 2019 We begonnen met Honda, maar we zijn ook benieuwd welke Suzuki het meest gemist wordt in het huidige modelgamma van de Japanners. Wat te denken van een herintroductie van de Suzuki RG500? Of het in productie nemen van de Recursion die in 2013 getoond werd op de Tokyo Motor Show? Wat minder exclusief kan uiteraard ook. Bijvoorbeeld een nieuwe Hayabusa of B-King? Twee cultfietsen die geslachtofferd moesten worden voor Euro4. Uiteraard is het ook mogelijk dat er vraag is naar meer diversiteit binnen het bestaande gamma. Bijvoorbeeld met een sterkere V-Strom 1000 of de komst van een ouderwetse groottoerist à la Bandit 1250 GT. Kortom: wat mis je? Laat het weten en stuur een e-mail naar mail@motoplus.nl o.v.v. Suzuki droommotor. Gepresenteerd in 2017, verfijnd voor 2019: de AGV Sport Modular. Met name de binnenzijde van de helm is opnieuw onder handen genomen, zo zijn de wangkussens zachter en is de plaatsing van de kinriem geoptimaliseerd, met een verbeterde pasvorm als tastbaar resultaat. Dit uiteraard zonder de al sterke eigenschappen van de helm te compromitteren. Zo weegt de Sport Modular slechts 1.295 gram en is ’ie standaard uitgerust met onder andere een uitgebreid ventilatiesysteem, geïntegreerd drietraps zonnevizier en een Pinlock- vizier. Ook praktisch is de tweeledige 2Dry-voering: op warme dagen rij je met de Ritmo Cool-zijde, bij kou keer je de voering om en rij je met de Shalimar-zijde. De AGV Sport Modular is te koop in de maten XXS tot en met XXXL en in niet minder dan zeven kleuren. De helm kost € 799,95. Kijk voor meer informatie op www.motomind.nl . Door de 2Dry-binnenvoering om te draaien rij je of met een koele of met een warme helm.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3