MotoPlus 2019/03
40 MOTOPLUS test + techniek DUURTEST UPDATE TESTPARK km 50000 49000 48000 47000 46000 45000 44000 43000 42000 41000 40000 39000 38000 37000 36000 35000 34000 33000 32000 31000 30000 29000 28000 27000 26000 25000 24000 23000 22000 21000 20000 19000 18000 17000 16000 15000 14000 13000 12000 11000 10000 9000 8000 7000 6000 5000 4000 3000 2000 1000 De andere duurtestmotoren* Triumph Thruxton R De Thruxton R heeft zijn hart verloren en dat betekent dat de duurtest erop zit. Alhoewel, verloren is een groot woord. We hebben het blok operatief verwijderd voor demontage. Aprilia Shiver 900 BMW G310R Harley-Davidson Heritage Classic 114 Honda GoldWing 1800 Kilometerstand 20.400 km 39.500 km 15.600 km 32.200 km Modeljaar 2018 2017 2018 2018 Begin test mei 2018 mei 2017 juni 2018 april 2018 Laatste melding De Shiver staat bij de dealer voor de 20.000-beurt. Eens zien of er meer nodig is dan verse olie en een nieuw filter. Hoe gladder de wegen, hoe populairder de G310. Het lage gewicht is dan enorm rustgevend. We zijn niet heel erg te spreken over de Pirelli Night Dragon-banden, die het bij koud en nat weer laten afweten. Dan staat de H-D dus stil. Net als de Harley is ook de GoldWing niet de eerste keuze in winterweer. Ondanks de zadel- en hand vatverwarming. Op de planning Rijden en lol trappen! Ook de lichte BMW staat bij de dealer, voor de 40.000-beurt in dit geval. De 16.000-beurt. Bij 36.000 staat de eerstvol- gende beurt op het program- ma. We hebben dus nog even. 50.000 km Modeljaar: 2016 Begin test: april 2016 Laatste melding: geen. Op de planning: het motor blok is gedemonteerd en uit elkaar gehaald. Het meten kan beginnen. 100.000 km Onze werkplaats-chef is blij. Eindelijk weer eens een motor- fiets die als een motorfiets is opgebouwd. Waar het bij moder- ne motorfietsen door ongelofelijk complexe constructies vaak een hels karwei is om het motorblok te verwijderen, maakt de Triumph Thruxton R het de sleutelaar vrij makkelijk. Gewoon alle elektrische en andersoortige verbindingen uit elkaar halen, het onderframe verwijderen, motorblok eruit en klaar is Kees! Het demonteren van de horizontaal gedeelde twin is al net zo eenvoudig, waarbij er geen listige addertjes onder De eenvoudig en overzich- telijk opgebouwde kracht- bron was snel gedemon- teerd. Op de foto een van de flinke balansassen. * In de komende edities van MotoPlus kun je het eindverslag verwachten van de inmiddels afgeronde duurtest van de Ducati Multistrada 950 het gras zitten. De eerste indruk van het overwegend mas- sieve en solide gebouwde motorblok is positief. Eens zien of de metingen die observatie bevestigen. Kortom, meer over de demontage van de Thruxton R in een van de komende edities van MotoPlus.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3