MotoPlus 24/2018
test + techniek MOTOPLUS 39 De BMW oogt op de foto’s net zo sierlijk als hij in het echt is. De stugge veerafstelling, de relatief giftige remmen en het toerenhongerige blok maken een sportieve rijstijl mogelijk. Helaas is de zitpositie wat inactief. De cockpit is het toonbeeld van nuchterheid. BMW G310R enorm volwassen. Hij biedt zowel rijder als passagier de meeste plek en heeft dankzij de stroomlijn de beste windbescherming van dit kwartet. Ondanks dat de veerwegen niet wezenlijk van de andere drie verschil- len, lijkt slecht wegdek de Versys-X300 het minst te deren. Het hoogste gewicht (177 kg) en de kleinste remschijven resul- teren onder de streep echter in de minst goede maar desalniettemin voldoende krachtige remwerking. Maar de Kawasaki moet het dan ook niet van hard knallen maar van ontspannen reizen hebben. Dat laatste blijkt ook wel uit de actieradius, want met bijna 450 kilometer komt de twin het verst van deze vier. De BMW G310R moet al 110 kilometer eerder naar de pomp. Alleen dat laat al zien dat de Duitser uit heel ander hout gesneden is. Hij is veel compacter dan de Kawasaki en ook nog eens 15 kilo lichter, terwijl de zithoogte >
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3