MotoPlus 2018/20
test + techniek MOTOPLUS 39 MIDDENKLASSE ALLROADS VERGELIJKINGSTEST De DCT-versnellingsbak is een kwestie van ‘love it or hate it’. Door de vijf liter grotere tank worden de benen wat uit elkaar gedrukt. Druk en mat, het monochrome-display is de Africa Twin onwaardig. Honda Africa Twin Adventure Sports DCT Mijn strand, mijn bos, mijn fjord. Ook Noren hebben veel ruimte. Deze oever is zelfs privébezit Gewoon mooi: over de looks van de Africa Twin kun je maar één mening hebben. Zou kunnen. Ook in XT-trim (spaakwielen, handkappen, conisch stuur) blijft de V-Strom trouw aan zijn oerkarakter. De nieuwe, vijf cen- timeter hogere en in drie standen kinderlijk eenvoudig te verstellen ruit is met name op de snelweg bijzonder aangenaam. Dat geldt in mindere mate voor de weliswaar laagste maar ook minst actieve zitpositie van het kwartet. Op den duur verlang je echt naar wat meer bewegingsvrijheid. Langere rijders kunnen beter kiezen voor het 35 millimeter hogere zadel (€ 179,-) uit het accessoiregamma. Maar afgezien daarvan: met 12V-aansluitin- gen, vanaf het stuur te bedienen displays, versnellingsindicator en handvatverwarming (de Suzuki uitgezonderd) voldoen deze vier machines in standaardtrim al aan de meeste toerwensen. In dat opzicht is het trouwens vreemd dat Honda en Suzuki je extra wil- len laten betalen voor iets triviaals als een middenbok. Een paar kilometer voor de rijksgrens – Zweden is een koninkrijk met een parle- mentaire monarchie – met Noorwegen, bij het Hotagen-meer, begint de weg weer te kronke- len. Weliswaar niet wild, maar toch. Namid- dagtelevisie in plaats van testbeeld. Maar dat blijft niet lang zo. Direct naast de huidige E6 strekt zich een gigantische bouwplaats voor de toekomstige snelweg richting het >
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3