MotoPlus 2018/18

NEWS FLASH 8 MOTOPLUS nieuws DUCATI SCRAMBLER ICON MODELNIEUWS 2019 We kunnen ons deze herfst nog opmaken voor een gloednieuwe Ducati Scrambler Icon. Dat heeft de Italiaanse motorbouwer bekendgemaakt. Dit keer een mét het door Bosch ontwikkelde bochten-ABS. Uiteraard een direct gevolg van de door het bedrijf opgestelde Safety Road Map 2025. Hetzelfde geldt voor de nieuwe LED-richtingaanwijzers en aangepaste koplamp. Een platter zadel en aangepaste vering moeten het rijcomfort van de nieuwe Scrambler verhogen. Tevens is het dashboard uitgebreid. Zo is het nieuwe, vol- ledig digitale ‘klokje’ aangevuld met een ver- snellings-, brandstof- en bochten-ABS indica- tor. Verder is de nieuwe Scrambler Icon zowel technisch als optisch onveranderd gebleven. Ook deze motorfiets wordt dus aangedreven door de bekende luchtgekoelde 803cc L-twin die we onder meer kennen van de Ducati Monster 796. In de nieuwe Icon is het blok goed voor 73 pk bij 8.250 tpm en 67 Nm kop- pel bij 5.750 tpm. Daarbij heeft Ducati zich vooral gefocust op een vloeiende ver- mogensafgifte over het gehele toerenbereik. De nieuwe Scrambler Icon is zowel in het geel als oranje beschikbaar. Hoeveel de nieuwe, met bochten-ABS uitgeruste Scrambler van Ducati gaat kosten, is nog niet bekend. Info: www.ducati.nl MOTORZAAK IN THE PICTURE: HOEGEE SUZUKI CENTER “Waarom ik de stap van voornamelijk per- formance naar een totaal dealerschap heb gemaakt? Dat is eigenlijk door een samen- loop van omstandigheden gekomen”, legt Brabander Marc Hoegee uit. De man die furore maakte in de MotoGP als technicus en al jaren bekend staat als dé specialist op het gebied van Suzuki-tuning, nam in 2016 Jan van Someren Motoren in Afferden over. Sindsdien staat hij aan het hoofd van een van de grootste Suzuki Exclusief-dealers in Nederland. “De mogelijkheden die het bedrijf van Jan van Someren bood, pasten bij mijn ambities en toekomstplannen. Daardoor was de keuze uiteindelijk makkelijk te maken. Door de overname is mijn bedrijf wel 3,5 keer zo groot geworden, qua werk wel vier keer. Zo is het onderdeel verkoop enorm gegroeid, staat de werkplaats – door de grotere klanten- kring – een stuk voller en doen we ook nog onze performance-werkzaamheden. Hard werken, zeker in het begin. Maar we hebben het nu mooi lopen.” De veranderingen in de zaak betekenen ook dat de werkzaamheden van Marc flink anders zijn geworden. “Jazeker, dat is niet meer met elkaar te vergelijken. Werkten we in het begin bijvoorbeeld met zijn tweeën, nu zijn we al met z’n vijven. Ook stond ik vroeger eigenlijk constant in de werkplaats en nu ben ik juist meer voor in de winkel te vinden voor de verkoop en het overige reilen en zeilen. Dat kan ook steeds meer, omdat onze monteurs steeds meer bijleren. Uiteraard neem ik de echt specialis- tische zaken, zoals het tunen van een blok, nog wel voor mijn rekening.” Juist door die

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3