MotoPlus 2018/12

102 MOTOPLUS occasion OCCASION BMW F800GS TECHNISCHE GEGEVENS BMW F800GS (modeljaar 2011) ■■ MOTOR vloeistofgekoelde tweecilinder viertakt lijnmotor, vier kleppen per cilinder, dry-sump smering, benzine-injectie, geregelde katalysator, mechanisch bediende natte meerplaatskoppeling , zesversnellingsbak, O-ring-ketting. Boring x slag 82,0 x 75,6 mm Cilinderinhoud 798 cc Max. vermogen 62,5 kW (85 pk) bij 7.500 tpm Max. koppel 83 Nm bij 5.750 tpm ■■ RIJWIELGEDEELTE stalen vakwerkframe, upside-down voorvork, aluminium swingarm met monoschokbreker, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar, dubbele schijfrem voor, schijfrem achter, ABS. Spaakwielen met aluminium velg 2.15 x 21; 4.25 x 17 Bandenmaat 90/90-21; 150/70R17 ■■ MATEN EN GEWICHTEN wielbasis 1.578 mm, balhoofdhoek 64,0°, naloop 117 mm, rijklaar gewicht volgetankt* 225 kg, max. belading* 218 kg, tankinhoud 16 liter. ■■ METINGEN Topsnelheid** 204 km/uur Acceleratie 0 – 100 km/uur 4,0 sec Doortrekken 60 – 100 km/uur 4,4 sec Verbruik secundair 1 op 23,8* Met 798 cc en 85 pk laat hij zich perfect over zand- en grindwegen jagen. In de tien jaar dat de BMW F800GS op de markt is, werd de allroad BMW goed verkocht. En ook als ge- bruikte motor blijkt hij gewild. | Tekst: Thorsten Dentges; Foto’s: Rossen Gargolov, BMW | BMW’S MIDDENKLASSE ALLESKUNNER Laten we beginnen met wat woorden te spenderen aan het rijden over goed ver- harde wegen: wie zich met 85 pk, 83 newton- meter en amper 220 kilo op een meanderend asfaltlint inferieur voelt, wordt óf omringd door snelheidsduivels die levensmoe zijn, óf mist het vermogen om snel met een motor te kunnen rijden. Snel rijden én ondertus- sen veel plezier hebben gaat met de F800 namelijk uitstekend. Daarmee is alles met betrekking tot het thema ‘straat’ wel gezegd en komen we meteen aan bij het hoofdstuk *MotoPlus-metingen; **Fabrieksopgave INTERNET www.bmwgsclub.nl Nederlandstalig forum ww.f800riders.org Engelstalig forum >

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3