MotoPlus 2018/07
NEWS FLASH nieuws MOTOPLUS 13 HARLEY-DAVIDSON GAAT ELEKTRISCH Harley-Davidson heeft zich ingekocht bij de Californische e-motor- fabrikant Alta Motors. Volgens de Ameri- kaanse marktleider gaan beide bedrijven daarnaast ook op technisch gebied en bij de ontwikkeling van nieuwe motoren samen- werken. “Eerder dit jaar, als onderdeel van ons 10-jaren-plan, kondigden we aan de nieuwe generatie Harley-rijders aan ons te willen binden, deels door flink in te zetten op het elektrische rijden”, liet HD-directeur Matt Levatisch weten. “Alta heeft bewezen innovatief te zijn en is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van elektrische voertuigen. Daarnaast liggen hun doelen dicht bij die van ons. We hebben allebei onze sterke punten en capaciteiten waar we bij de aangekondigde samenwerking van kun- nen profiteren.” De Harley-Davidson LiveWire moet de eerste elektrisch aangedreven motor van de Amerikaanse marktleider worden. Volgens Levatisch komt deze motor in de tweede helft van 2019 op de markt. De Harley-Davidson LiveWire moet in de tweede helft van 2019 op de markt komen. TOP-QUOTE “Hij is een beetje zoals ik: op de motor stappen, gas geven en verder niet al te veel lullen, maar gewoon je ding doen.” Max Verstappen is door Jeffrey Herlings al een paar keer uitgenodigd om te gaan motorcrossen. Vooralsnog houdt de Limburger de boot af. “Ik vind het nog redelijk gevaarlijk. Je kunt je makkelijk blesseren. Kijk maar naar Jeffrey, die mist een knokkel”, liet hij Motorsport.com weten tijdens de testdagen in Barcelona. Dat neemt niet weg dat Verstappen zich wel herkent in Herlings. “Misschien na mijn Formule 1-carrière, als ik meer vrije tijd heb.” FINETUNING VAN BREMBO Slank, mooi afgewerkt en makkelijk in te stellen; de nieuwe 19RCS Corsa Corta hoofd- remcilinder uit Brembo’s high-end High Performance-lijn in een notendop. Optisch al een behoorlijke verfraaiing ten opzichte van de meeste standaard exemplaren, maar de meerwaarde zit ’m vooral in de individu- ele finetuning-mogelijkheden. Zo is de vrije slag van de uit smeedaluminium gefreesde remcilinder, en daarmee samenhangend het aangrijppunt, drievoudig instelbaar, waarbij je kunt kiezen tussen Normal (regulier gebruik), Sport (sneller aangrijpen voor sportief rijden/ circuit) en Race (zeer direct remgevoel). Daarnaast is de 19RCS ook voorzien van het tien jaar geleden voor het eerst toegepaste Ratio Click System (RCS). Door het 180° verdraaien van de stelschroef wordt de hevel- verhouding aangepast, met een lineair of juist progressief karakter als resultaat. In totaal zijn er zes verschillende configuraties moge- lijk, ofwel voor elk wat wils. De Brembo 19RCS Corsa Corta is verkrijgbaar voor € 363,-. Info: www.hocoparts.nl
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3