MotoPlus 2018/07

NEWS FLASH YELLOW MELLOW FLAT-TRACK V-STROM 1000XT Met slechts zes op maat gemaakte onderdelen is de V-Strom veranderd in de V-Track. De snavel moest weg, daar bestond geen discussie over. En toen het karakteristie- ke stuk kunststof verdwenen was, wisten Amir Brajan en Flo Hubert van Mellow Motorcycles dat deze Suzuki V-Strom 1000XT ze nog een hoop kopzorgen zou opleveren. In eerste instantie leek de opdracht simpel: “Maak van deze V-Strom een motor die bij de Essenza- Sprints aan de start kan staan. Snelheid is een must, als het kan de looks ook.” Maar toen kwam het pas. “De elektronica moet functio- neel blijven, snijden en lassen aan het frame is verboden. Daarnaast moeten alle nieuwe onderdelen reproduceerbaar zijn en eenvoudig te monteren op de bestaande bevestigings- punten zodat deze look ook als ombouw-kit op de markt kan komen.” Op de vraag hoeveel uur er uiteindelijk in is gaan zitten, komt geen antwoord. “Daar denken we liever niet meer aan.” Aan de andere kant, het resultaat mag er zeker zijn. Met slechts zes onderdelen is de V-Strom getransformeerd tot een V-Track. Te weten: de koplampbehuizing, twee zijkap- pen, een uit carbon vervaardigd monocoque- frame, aluminium tank met ruimte voor 11 liter benzine en een zadel van Tibetaans yakleder. Dat leverde, naast een gewichtsbesparing van liefst 38 kilo, ook een compleet andere look op. Van V-Strom naar snavelloze Mellow- V-Track. 10 MOTOPLUS nieuws

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3