MotoPlus 2018/01
38 MOTOPLUS test + techniek TECHNIEK DUCATI PANIGALE V4 De V4 zuigt alle aandacht op, maar ook de uitlaatbochten die als een waar kunstwerk naar de einddemper leiden zijn de moeite waard. Het motorblok heeft een dragende functie, de positie van de swing- armas is – anders dan bij de MotoGP-machine – niet variabel en is vast in het motorblok gelagerd. Het 42 graden naar achter hellende motorblok maakt het gebruik van een enorme radiateur mogelijk. De Panigale V4 is meer dan slechts een nieuw hoofdstuk in de toch al rijke Ducati-historie. De Italianen maken immers niet langer gebruik van een V-twin als basis voor de superbike-machine, maar passen voor het eerst een productie-vier- cilinder toe in het sportieve vlaggenschip. En die nieuwe krachtbron zit boordevol MotoGP- techniek. | Tekst: Andreas Bildl; Foto’s: Jörg Künstle, Ducati | MOTOGP VOOR IEDEREEN
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3